Summer Refresher: Effectieve werving via social media met framing
Hoe framing helpt om kandidaten te verleiden

Overzicht
Summer Refresher: Effectieve werving via social media met framing
Sociale platformen inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om online engagement met potentiële kandidaten. Maar hoe doe je dat op een goede manier en welk kanaal past het beste bij je doelstellingen? En hoe kan je kandidaten met een gedragspsychologische motivatietechniek als framing ongemerkt kleine duwtjes geven om zelf - in volle overtuiging - dat te doen wat jij hebt bedacht.
Deze Summer Refresher inspireert en laat je kennismaken met de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden voor recruitment. Ook laten we je zien hoe je mensen subtiel kunt stimuleren om zich op de gewenste wijze te gedragen.
Dit zijn de resultaten van de Summer Refresher:
- Je weet hoe je een effectief social media plan opstelt voor werving en selectie.
- Je weet welke social media kanalen je het beste kunt inzetten om relevante kandidaten te vinden.
- Je kunt met framing de onbewuste kant van taal strategischer inzetten om kandidaten te ‘verleiden’ tot bepaalde keuzes.
Daarnaast neem je als bagage mee:
- Je hebt inzicht in de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media.
- Je kent de mogelijkheden van sourcing, het actief zoeken naar kandidaten in social media.
- Je begrijpt de kracht en framing en waar dat in jouw voordeel kan werken.
Voor wie is deze Summer Refresher?
In de volgende gevallen is deze Summer Refresher zeker voor jou geschikt:
- Je bent (mede)verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
- Je wilt social media gerichter en effectiever inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
- Je wilt kandidaten onbewust bewegen - een ‘duwtje’ geven – en ‘verleiden’ tot bepaalde keuzes.
Programma
Summer Refresher: Effectieve werving via social media met framing - het programma
De Summer refresher bestaat uit twee modules, die wisselend in de middag of ochtend plaatsvinden.
Module 1: Werving en Selectie via social media
Tijdens dit dagdeel ga je aan de slag met een social media strategie en de inhoud daarvoor. Je leert hoe je social media in de praktijk inzet.
Docent: Vincent Roders
Met aandacht voor:
- De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media
- De eigenschappen en krachten van verschillende sociale media kanalen (Linkedin, Facebook, Instagram, TikTok)
- De transitie van mediaconsumptie
- Het belang van thought leadership
- Voorbeelden van succesvolle digitale strategieën
Module 2: Framing
Tijdens dit dagdeel leer je hoe je het gedrag van medewerkers ongemerkt maar overtuigend kunt beïnvloeden en hoe je kandidaten een ‘duwtje’ in de door jou gewenste richting geeft.
Docente: Jolijn Mes
Met aandacht voor:
- Wat is onbewuste beïnvloeding en hoe werkt dat?
- Wat is framing?
- Hoe ontwerp je zelf een frame?
Dagindeling
09.00 uur - Ontvangst met koffie en thee
09.15 uur - Start Ochtendprogramma
13.00 uur – Start Middagprogramma
16.30 uur - Afsluiting
Sprekers
Vincent Roders
Jolijn Mes
