Logo

Summer Refresher: Effectieve werving via social media met framing

Hoe framing helpt om kandidaten te verleiden

Opleidingbeeld
De War for Talent is in volle gang. Social media spelen een cruciale rol bij het onder de aandacht brengen van vacatures. Maar hoe zet je LinkedIn, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om de ideale kandidaat te vinden? En hoe kan framing jouw boodschap versterken? In deze Summer Refresher krijg je handvatten om zelf aan de slag te gaan met recruitment via social media. En leer je hoe je - met juiste framing - op een subtiele manier het gedrag van kandidaten positief kunt beïnvloeden.
Prijs: € 690 excl. 21% btw
Info: Benieuwd naar de andere Summer Refreshers? Klik hier.

Summer Refresher: Effectieve werving via social media met framing 

Sociale platformen inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om online engagement met potentiële kandidaten. Maar hoe doe je dat op een goede manier en welk kanaal past het beste bij je doelstellingen? En hoe kan je kandidaten met een gedragspsychologische motivatietechniek als framing ongemerkt kleine duwtjes geven om zelf - in volle overtuiging - dat te doen wat jij hebt bedacht. 


Deze Summer Refresher inspireert en laat je kennismaken met de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden voor recruitment. Ook laten we je zien hoe je mensen subtiel kunt stimuleren om zich op de gewenste wijze te gedragen. 


Dit zijn de resultaten van de Summer Refresher:

  • Je weet hoe je een effectief social media plan opstelt voor werving en selectie.
  • Je weet welke social media kanalen je het beste kunt inzetten om relevante kandidaten te vinden.
  • Je kunt met framing de onbewuste kant van taal strategischer inzetten om kandidaten te ‘verleiden’ tot bepaalde keuzes. 

Daarnaast neem je als bagage mee: 

  • Je hebt inzicht in de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media.
  • Je kent de mogelijkheden van sourcing, het actief zoeken naar kandidaten in social media.
  • Je begrijpt de kracht en framing en waar dat in jouw voordeel kan werken.


Voor wie is deze Summer Refresher? 

In de volgende gevallen is deze Summer Refresher zeker voor jou geschikt:

  • Je bent (mede)verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
  • Je wilt social media gerichter en effectiever inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
  • Je wilt kandidaten onbewust bewegen - een ‘duwtje’ geven – en ‘verleiden’ tot bepaalde keuzes.

Summer Refresher: Effectieve werving via social media met framing - het programma

De Summer refresher bestaat uit twee modules, die wisselend in de middag of ochtend plaatsvinden. 



Module 1: Werving en Selectie via social media

Tijdens dit dagdeel ga je aan de slag met een social media strategie en de inhoud daarvoor. Je leert hoe je social media in de praktijk inzet.

 

Docent: Vincent Roders

 

Met aandacht voor:

  • De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media
  • De eigenschappen en krachten van verschillende sociale media kanalen (Linkedin, Facebook, Instagram, TikTok)
  • De transitie van mediaconsumptie
  • Het belang van thought leadership
  • Voorbeelden van succesvolle digitale strategieën


Module 2: Framing 

Tijdens dit dagdeel leer je hoe je het gedrag van medewerkers ongemerkt maar overtuigend kunt beïnvloeden en hoe je kandidaten een ‘duwtje’ in de door jou gewenste richting geeft. 


Docente: Jolijn Mes

 

Met aandacht voor:

  • Wat is onbewuste beïnvloeding en hoe werkt dat?
  • Wat is framing?
  • Hoe ontwerp je zelf een frame? 


Dagindeling

09.00 uur - Ontvangst met koffie en thee

09.15 uur - Start Ochtendprogramma

13.00 uur – Start Middagprogramma

16.30 uur - Afsluiting

Vincent Roders

Sprekersfoto
Online expert
Vincent Roders is ondernemer met een groot digitaal hart. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring als online marketing manager bij bekende multinationals als Aegon, Robeco, Heijmans, Sdu en Essent. Ook was Vincent docent en coach online marketing o.m. aan de Business University van Breda. De laatste jaren heeft hij veel ervaring opgedaan met werving en selectie van millennials via sociale media zoals Instagram en Linkedin.

Jolijn Mes

Sprekersfoto
Taalstrateeg
Aan de Universiteit Leiden behaalde taalstrateeg Jolijn Mes cum laude een MA in Retorica, waarbij ze zich verdiepte in framing en populisme. Inmiddels is ze werkzaam bij Taalstrategie en kan ze aan de slag met haar fascinatie voor de alledaagse talige keuzes die mensen hebben en maken. Jolijn geeft trainingen framing en nudging.

Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.