Logo

Live online seminar: Creëer draagvlak met effectieve HR-communicatie

Zorg in 6 stappen voor betrokkenheid bij medewerkers

Opleidingbeeld
Om voldoende draagvlak te creëren bij medewerkers voor noodzakelijke maatregelen is effectieve HR-communicatie onmisbaar. Tegelijkertijd is dit voor veel HR-professionals ook onbekend terrein; zeker als je niet beschikt over een eigen communicatieafdeling. Hoe communiceer je effectief en zorg je voor betrokkenheid bij medewerkers? In dit live online seminar leer je welke 6 stappen je moet zetten voor effectieve communicatie vanuit HR.

Live online seminar: in het kort 

Wat leert u in dit seminar?

De coronacrisis maakt eens te meer duidelijk dat effectieve communicatie cruciaal is voor het creëren van draagvlak bij medewerkers. Maar hoe pak je dit aan vanuit HR? Om succesvol te zijn moet je in ieder geval de volgende 6 stappen zetten:

  1. Analyse: ken uw organisatie en weet wat er speelt.
  2. Verhaal: bepaal het verhaal rond uw HR-thema.
  3. Strategie: bepaal de ingrediënten van een goede HR-communicatiestrategie.
  4. Concept: creëer samenhang.
  5. Uitwerking: heb aandacht voor de ontvanger.
  6. Meten = weten.

In dit live online seminar maakt u kennis met de belangrijkste principes achter optimale HR-communicatie aan de hand van deze 6 stappen.


Dit zijn de resultaten van het seminar:

  • U weet hoe u effectief communiceert vanuit HR om draagvlak te creëren;
  • U heeft inzicht in de 6 stappen voor het opzetten van effectieve HR-communicatie; 
  • U weet hoe u zorgdraagt voor een consistente uitwerking hiervan;
  • U leert welke randvoorwaarden daarvoor nodig zijn.

En u krijgt als bagage mee:

  • U weet hoe heldere HR-communicatie bijdraagt aan het creëren van draagvlak bij medewerkers;
  • U heeft kennis van de employee journey als basis voor effectieve HR-communicatie
  • U heeft inzicht in HR-communicatie als een integraal onderdeel van het totale HR-beleid in uw organisatie.

Stel uw vragen en breng uw eigen case in

Tijdens het live online seminar kunt u vragen stellen en uw eigen praktijkcases inbrengen. Omdat het aantal deelnemers beperkt is, is er optimale (digitale) interactie mogelijk. Daarnaast ontvangt u na afloop van het online seminar de presentatie per e-mail.

 

  

Hoe werkt een live online seminar?

Net als bij een gewoon seminar op een fysieke locatie, komt u met de andere deelnemers en de docent op de afgesproken tijden bij elkaar. Ook heeft u dan ruim de gelegenheid om met de docent én de andere deelnemers in gesprek te gaan. Met één groot verschil: u bent virtueel bij elkaar, niet fysiek! En u krijgt wat vaker korte pauzes om even de benen te strekken.

 

Hiervoor gebruikt HR Academy speciale software. Het enige dat u nodig heeft om deel te nemen, is een computer met een microfoon, toegang tot internet en bij voorkeur een webcam, maar dat is niet strikt noodzakelijk. Er hoeft niets aan uw computer veranderd of geïnstalleerd te worden! 

Voor wie is dit live online seminar?

In de volgende situaties is het programma zeker voor u geschikt: 

  • U bent verantwoordelijk voor de communicatie vanuit HR met medewerkers.
  • U wilt weten hoe u een effectieve HR-communicatiestrategie ontwikkelt.
  • U wilt daarvoor de handvatten tot uw beschikking hebben. 

 

Live online seminar: programma

Spreker: Bea Aarnoutse 

 

In dit live online seminar maakt u in 2 dagdelen kennis met de belangrijkste principes achter optimale HR-communicatie aan de hand van 6 heldere stappen.

 

Dit is het programma:

 

DAGDEEL 1

 

9.00 uur – Start van het live online seminar


Met aandacht voor:

  • Wat is HR-communicatie en wat kan het opleveren?
  • Waarom is het juist nu relevant?
  • De employee journey als basis
  • Stap 1 tm. 3 voor effectieve HR-communicatie:
  1. Analyse: ken uw organisatie en weet wat er speelt
  2. Verhaal: bepaal het verhaal rond uw HR-thema
  3. Strategie: bepaal de ingrediënten van een goede HR-communicatiestrategie


12.00 uur
– Einde dagdeel 1

 

DAGDEEL 2

 

9.00 uur – Start dagdeel 2


Met aandacht voor:

  • Stap 4 tm. 6 voor effectieve HR-communicatie:

    4. Concept: creëer samenhang
    5. Uitwerking: heb aandacht voor de ontvanger
    6. Meten = weten
  • Praktijkvoorbeelden
  • Wat zijn de randvoorwaarden voor succes?
  • Samenvatting en tips


12.00 uur
 – Einde live online seminar

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing director
Bea Aarnoutse is managing director en heeft meer dan twintig jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Auteur van het boek Alignment 2.0. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van medewerkers, interne communicatie, change- en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie- als HR professionals.

Downloads


Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.