Logo

HR-Boostcamp: slimmer werven van nieuwe medewerkers

Kom sneller in contact met de juiste kandidaten

Opleidingbeeld
In een schaarse markt is het vechten om talent en vraagt het werven steeds meer inspanning. Waar kunt u nu de juiste kandidaten vinden en hoe kunt u ze verleiden om te reageren? In deze boostcamp leert u hoe u sneller in contact komt met kandidaten voor uw vacatures. Specialist Bas van de Haterd biedt u heldere inzichten, handige tools en praktische voorbeelden die u helpen om een vliegende start te maken in het slimmer werven.

Slimmer werven van nieuwe medewerkers: in het kort 

 

Wat leert u in deze boostcamp?

In deze boostcamp leert u in één dag om sneller in contact te komen met de juiste kandidaten voor uw vacatures. Daarvoor krijgt een overzicht van eenvoudig toepasbare, bewezen effectieve manieren om kandidaten te vinden én te overtuigen. 

 

Dit zijn de resultaten:

  • U kunt de juiste doelgroep voor een openstaande functie bepalen;
  • U weet hoe u een aantrekkelijke boodschap in een wervende vacaturetekst opstelt; 
  • U weet welke mediakanalen u kunt inzetten en hoe u ze effectief gebruikt.  

De boostcamp biedt u een effectieve mix van het opdoen van nieuwe kennis en inzichten én het direct toepassen van vaardigheden in de praktijk. Aan de hand van uiteenlopende voorbeelden krijgt u een overzicht van bruikbare tools en technieken, met de do’s and don’ts voor een slimmer wervingsproces. 

 

En natuurlijk gaat u ook zelf aan de slag met het optimaliseren van uw vacatures en de keuzeopties voor de mediakanalen.

 

Na afloop van de boostcamp heeft u geleerd:

  • Hoe u de juiste doelgroep analyseert;
  • Hoe u een goede vacaturetekst schrijft;
  • Hoe u uw eigen (recruitment)website optimaliseert;
  • Welke mediakanalen effectief zijn om uw doelgroep te bereiken;
  • Hoe u de effectiviteit van de mediakanalen kunt testen en meten;
  • Hoe u moeilijk vindbare kandidaten toch vindt en vooral overtuigt. 

 

 

 

Voor wie is deze boostcamp?

In deze boostcamp krijgt u een overzicht van tools en technieken om sneller de juiste kandidaten voor uw vacatures te vinden en hen te verleiden om te reageren.

 

Deze boostcamp is zeker geschikt als u zich hierin herkent:

  • U bent verantwoordelijk voor de werving van nieuwe medewerkers in uw organisatie. 
  • U wilt een wervingsproces opzetten om sneller in contact te komen met geschikte kandidaten. 
  • U wilt uw kennis en vaardigheden in werving en selectie vergroten om daarmee de waarde voor uw organisatie én uw carrièreperspectief te vergroten. 

 

 

Slimmer werven van nieuwe medewerkers: in het kort 

Docent: Bas van de Haterd

 

In deze boostcamp leert u in één dag om sneller in contact te komen met de juiste kandidaten voor uw vacatures. Daarvoor krijgt een overzicht van eenvoudig toepasbare, bewezen effectieve manieren om kandidaten te vinden én te overtuigen. En natuurlijk gaat u ook zelf aan de slag met het optimaliseren van uw (voorbeeld)vacature.

 

9.00 uur - Ontvangst

 

9.30 uur – Start ochtendprogramma

Met daarin aandacht voor:

  • De juiste doelgroep en de juiste tekst
    • Analyseren en bepalen van de doelgroep
    • Vacaturetekst: inhoudelijk, stijl en opmaak
    • De Vacatureverbeteraar
    • Voorbeelden van do’s & dont’s

Aan de slag met: 

  • Uw eigen (voorbeeld)vacature: het (her) schrijven van uw vacature
  • De recruitmentsite
    • Inrichten van de recruitmentsite
    • Voorbeelden van goede recruitmentsites
    • Slimme en effectieve manieren om uw eigen website aantrekkelijker te maken
    • Beoordeling van uw eigen recruitmentsite, wat zijn de verbetersuggesties

 

13.30 uur – Start middagprogramma

Met daarin aandacht voor:

  • Media keuzes 
    • Mediakanalen op een rij
    • Inzet van een job marketing platform
    • De juiste selectie van mediakanalen 

Aan de slag met:

  • Uw eigen (voorbeeld)vacature: een kandidaat zoeken/beoordelen/benaderen
  • Zoeken en verleiden
    • Moeilijk vervulbare vacatures: het hoe en waarom?
    • Vinden van de juiste kanalen: hoe en waar?
    • Verleiden van kandidaten om in contact te komen?

 

17.00 uur - Afsluiting

 

Bas van de Haterd

Sprekersfoto
Professioneel Bemoeial
Bas van de Haterd heeft zichzelf als persoonlijk doel gesteld om de wereld iets mooier te maken dan hij nu is. Aangezien werk een heel groot onderdeel van ons leven is, ligt zijn focus dan ook op het verbeteren van arbeidsmarkt. Daarbij onderscheidt hij twee focusgebieden. De eerste is dat hij organisaties beter wil leren werven. Door een betere match tussen organisaties en werknemers worden beiden veel gelukkiger. Zijn tweede focus is op het anders werken. Ook wel het nieuwe werken genoemd of slimmer werken. Als organisaties anders zouden gaan werken worden ze niet alleen veel efficiënter, maar de medewerkers ook veel gelukkiger. Naast advieswerk verzorgt Bas lezingen en trainingen schrijft boeken en doet het nodige aan vrijwilligerswerk.

Cedeo

© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.