Logo

Employee Experience verbeteren met HR analytics

Aan de slag met de Voice of the Employee

Opleidingbeeld
Het optimaliseren van de Employee Experience staat hoog op de prioriteitenlijst van HR. Maar, in hoeverre is de Employee Experience meetbaar en hoe breng je de perceptie van medewerkers – anders dan met een ‘traditioneel’ medewerkersonderzoek - in kaart? Tijdens deze masterclass gaat u aan de slag met de stem van de medewerker - ook wel Voice of the Employee genoemd - en leert u methoden en technieken toe te passen om de experience binnen uw organisatie structureel en datagedreven te verbeteren.
Datum en locatie: maandag 2 december 2019 om 09:30, Postillion Hotel Bunnik
Prijs: € 790 excl. 21% btw

Masterclass Employee Experience: in het kort

Wat leert u in deze masterclass?

De Employee Experience verdient meer aandacht dan een jaarlijkse meting die veelal op de plank belandt. De juiste inzet van HR Analytics maakt het mogelijk om uw medewerkersonderzoek te redesignen en de Employee Experience datagedreven te verbeteren. In deze masterclass leert u aan de hand van theorie, oefeningen en praktijkcases om op een gestructureerde wijze de Voice of the Employee (VoE) continu te meten, analyseren, interpreteren en op te volgen. 

 

Het continue en gestructureerde karakter van het actief luisteren naar en het betrekken van medewerkers bij de verbetering van de Employee Experience en de (door)ontwikkeling van de Employee Journey, is doorslaggevend voor het succes van de organisatie. Bovendien leidt het tot minder verzuim, minder ongewenst verloop, verbeterde prestaties en een verhoging van tevredenheid en productiviteit.

 

Dit zijn de resultaten van de masterclass:

  • U weet hoe u medewerkers kunt stimuleren hun stem meer te laten horen; 
  • U weet welke mogelijkheden er zijn om die ervaringen op basis van de juiste data te meten; 
  • U weet hoe u en uw management beter kunnen luisteren naar en opvolging kan kunnen geven aan de geluiden van de medewerkers op de werkvloer; 
  • U weet welke methoden u kunt gebruiken om de perceptie van medewerkers te meten, passend binnen de eigen organisatie(cultuur).

Als bagage neemt u mee:

  • U weet waar u allemaal aan moet denken als u met de Voice of the Employee (VoE) aan de slag wilt gaan;
  • U kunt een VoE programma voor uw eigen organisatie inrichten;
  • U weet op welke manier u de impact kunt meten van de door u gepleegde interventies op het gebied van Employee Experience.

Voor wie is de masterclass?

U bent werkzaam in een P&O of HR-rol, HR-analist of leidinggevende en u wilt structurele verbeteringen aanbrengen in de ervaringen van medewerkers die zij hebben met hun werkgever, klanten, leidinggevende, collega’s en werkomgeving waarbinnen zij actief zijn. In de volgende gevallen is de masterclass zeker geschikt voor u:

  • U wilt continu en gestructureerd luisteren naar de stem van uw medewerkers;
  • U wilt aan de slag met een VoE programma om de Employee Experience binnen uw organisatie te verbeteren;
  • U wilt weten wat de  samenhang is tussen de Voice of the Employee (VoE) en Employee Experience;
  • U wilt inzicht krijgen in kengetallen waarmee u de Employee Experience kunt monitoren en in de factoren die van invloed zijn op de Employee Experience;
  • U wilt weten hoe u draagvlak voor een VoE programma creëert en impact kunt maken met de resultaten hiervan. 

 

Masterclass Employee Experience: programma

09:00 uur

Ontvangst

 

09:30 uur

Start van het ochtendprogramma

 

Met daarin aandacht voor:

  • Introductie Voice of the Employee (VoE) en samenhang met Employee Experience
  • Keuzes/besluiten rondom Voice of the Employee
  • Kengetallen VoE
  • Methoden en technieken om te luisteren naar de medewerker

13.30 uur

Start van het middagprogramma

 

Aan de slag met:

  • VoE programma opzetten
  • Employee journey & persona’s
  • Do’s en don’ts: communicatie, vragenlijsten, opzet, respons, etc.
  • Opvolging/impact maken met resultaten

16.30 uur

Afsluiting

 

 

Locatie
Postillion Hotel
Baan van Fectio 1
3981 HZ Bunnik (bereken route)


Plattegrond

Irma Doze

Sprekersfoto
MD AnalitiQs, Customer Intelligence & HR analytics
Irma Doze is eigenaar van AnalitiQs en een expert in Customer Intelligence & HR Analytics. ‘Turning data into profit’, is zowel de persoonlijk passie van Irma Doze, als de missie van haar bedrijf AnalitiQs. Met een achtergrond in alle vormen van intelligence: datamanagement, marktonderzoek, (predictive) analytics en reporting, helpt Irma bedrijven die meer willen halen uit de ‘people’ data die ze in HR systemen, via onderzoek, online én offline verzamelen. In deze data liggen nieuwe inzichten en kansen verborgen waarmee bedrijven duurzaam hun medewerkerstevredenheid én hun bottom-line resultaten kunnen verbeteren. Irma deelt haar kennis en ervaring al jarenlang met veel plezier met klanten, collega’s, cursisten en leerlingen in de vorm van trainingen, workshops en coaching. De aanpak van Irma in projecten én trainingen wordt gekenmerkt door passie en resultaat. De combinatie van strategisch denken en hands-on uitvoering is haar favoriete manier van werken; de combinatie van theorie met cases en oefeningen is haar favoriete trainingsmethode.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.