Hybride event: Binden, boeien en behouden van medewerkers
Het inrichten van een goede employee journey in een krappe arbeidsmarkt

Overzicht
Binden, boeien en behouden: in het kort
Aan welke 'knoppen' kan HR draaien om talent te binden en te boeien? Medewerkers vinden en behouden in tijden van ongekende krapte op de arbeidsmarkt is een van de grootste uitdagingen voor veel organisaties. Het doorgronden en verbeteren van de employee journey van jouw organisatie voorkomt dat je achterblijft in the war on talent.
Werken aan een duurzame verbinding
Binden, boeien en behouden gaat over de connectie tussen medewerker en werkgever. Een verbinding tot stand brengen in de volle breedte: met de missie, visie en identiteit van de organisatie, maar ook tussen collega’s en tussen medewerker en leidinggevenden. En iemands aandacht vasthouden, bijvoorbeeld door de inhoud van het werk, ontwikkelmogelijkheden of arbeidsvoorwaarden. Medewerkers die zich verbonden voelen en geboeid worden, gedurende de hele employee journey, zullen duurzaam bijdragen aan succes.
Tijdens dit hybride event vanuit AFAS Leusden krijg je inzicht in hoe je medewerkers aan je organisatie bindt en boeit. Deskundige keynotes leren je o.a. hoe je de employee journey in jouw organisatie kan verbeteren. En sprekers vanuit Randstad, Univé, Volksbank, Croonwolters&dros en Albert Heijn illustreren de theorie met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
LET OP: geef bij jouw inschrijving in het Opmerkingenveld op het inschrijfformulier aan of je live of online deelneemt aan het event! Online deelnemers ontvangen €50,- korting.
Wat leer je?
- Je leert wat medewerkers bindt en boeit.
- Je weet hoe je het employee journey model kan toepassen.
- Je leert jouw onderscheidende belofte (employee value propostion) aan nieuwe én bestaande medewerkers in kaart te brengen.
- Je kan direct aan de slag met het verbeteren van de employee journey binnen jouw organisatie.
Als bagage neem je mee
- Kennis van de verschillende fases van de employee journey, welke belangrijke contactmomenten daarbij horen en de knoppen waar je aan kan draaien;
- Begrip van hoe je medewerkers kunt alignen met de doelen en strategie van jouw organisatie;
- Inspiratie dankzij praktische tips en concrete praktijkvoorbeelden van grote en kleine organisaties uit verschillende sectoren.
- Best practices uit andere organisaties.
Dit hybride evenement kan zowel op locatie in Leusden, als online via achter je eigen computer gevolgd worden. Let op: er zijn maar beperkte fysieke plaatsen beschikbaar, wacht dus niet te lang met het reserveren van jouw plek. Tevens kun je na afloop van dit evenement de opnames van de sessies terugkijken.
Voor wie is dit event?
Het event is voor iedereen die een rol wil vervullen in een betere employee experience voor medewerkers: HR-professionals, marketing- en communicatieprofessionals en leidinggevenden. Diverse doelgroepen dus, omdat er niet één afdeling alleen verantwoordelijk is voor de employee experience. Het is de optelsom die leidt tot succes.
Programma
Programma
Dit hybride evenement kan zowel op locatie in Leusden, als online via achter je eigen computer gevolgd worden. Let op: er zijn maar beperkte fysieke plaatsen beschikbaar, wacht dus niet te lang met het reserveren van jouw plek. Tevens kun je na afloop van dit evenement de opnames van de sessies terugkijken.
12.30 - 13.00 uur: Ontvangst met lunch
13.00 - 13.10 uur: Opening
Door: dagvoorzitter Wenda Bolink, auteur van het boek 'De employee journey - Creëer een optimale employee experience'
13.10 - 13.35 uur: Kritisch kijken naar de arbeidsmarkt
Door: Susan van Hooijdonk, Strategic Specialist Social Impact & Labour Market bij Randstad Groep Nederland
Bijna iedere werkgever kampt in deze krappe arbeidsmarkt met een personeelstekort - en dat zal nog wel even zo blijven is de verwachting. De uitdaging in deze situatie van schaarste is aan de ene kant om nieuw talent aan te trekken en aan de andere kant te voorkomen dat je huidige medewerkers vertrekken. Susan van Hooijdonk deelt inzichten en cijfers over de ontwikkelingen van de arbeidsmarkt.
13.40 - 14.05 uur: De employee journey en wat relevant is
Door: Bea Aarnoutse, Strategy director & Partner bij PROOF
De krapte op de arbeidsmarkt is ongekend. En dat vraagt anders denken, anders werken en anders omgaan met medewerkers. Gestructureerd werken aan een optimale employee journey draagt niet alleen bij aan behoud maar ook aan het aantrekken van het juiste talent. Hoe verbeter je de employee experience en draag je bij aan medewerkers die ervaren dat ze er toe doen.
14.10 - 14.35 uur: Case > Het belang van ritme en balans in communicatie
Door: Wendy Eelsing - Directeur Corporate Communicatie bij Volksbank
Mensen kiezen steeds bewuster voor een werkgever waarin ze zichzelf herkennen en die nastreeft wat zijzelf nastreven. Behoud is het nieuwe werven. Maar hoe behoud je in roerige tijden? Midden in de Corona pandemie rolde de Volksbank haar nieuwe strategie uit. De Volksbank wil bankieren met de menselijke maat. Onderdeel van dat vijfjarenplan was een hele nieuwe, agile manier van werken en een organisatiestructuur die daarbij past. Hoe bereik je ruim 3.000 collega’s op afstand, informeer je ze en maak je ze enthousiast voor de vernieuwde strategie. Het team van de Volksbank greep deze uitdaging. Met succes: met dank aan een sterk ritme en een goede balans. Directeur Corporate Communicatie bij de Volksbank deelt haar ervaringen. Wat werkt wel en wat werkt niet?
14.35 - 14.55 uur: Pauze
14.55 - 15.20 uur: Case > Welkom thuis bij Albert Heijn
Door: Saskia Kranendonk, VP Communications bij Albert Heijn, Etos & Gall&Gall
Hoe verwelkom je een paar duizend medewerkers tegelijk? Daarover vertelt Saskia Kranendonk. Albert Heijn nam in 2021 38 DEEN supermarkten over en zorgde er in korte tijd voor dat alle DEEN collega’s zich niet alleen geïnformeerd, maar ook geëquipeerd voelden. Kortom: thuis bij Albert Heijn.
15.25 - 15.50 uur: Case > Binden van talent: de kracht van het werkgeversmerk bij Croonwolters&dros
Door: Daisy van den Brand, Manager Marketing & Communicatie bij Croonwolter&dros en Martijn Smit, Talent Acquisition Manager bij Croonwolter&dros
Croonwolter&dros loopt al jaren voorop in intelligente technologie. Ruim drieduizend medewerkers ontwerpen, realiseren en onderhouden systemen en installaties die de wereld om ons heen slimmer, duurzamer en mooier maken. Om voorop te blijven lopen heeft Croonwolter&dros nieuw technisch talent nodig. HR, Marketing en Communicatie bundelden de krachten en werkten aan een sterk werkgeversmerk. Daisy van den Brand en Martijn Smit vertellen over het wat en het hoe.
15.55 - 16.20 uur: Case > De geheimen van het succes bij Univé
Door: Marten Patist - Directeur HR bij Univé
Eigen medewerkers zijn de beste ambassadeurs. Het is cruciaal om de juiste mensen in je organisatie te behouden. Het is belangrijk dat leidinggevenden en medewerkers niet alleen geïnformeerd maar ook intrinsiek gemotiveerd en geëquipeerd zijn. Alleen op die manier zijn zij bereid om langer aan een organisatie verbonden te zijn. Zij moeten weten, willen en kunnen. Marten Patist bouwt met zijn team al tien jaar aan een verbetering van de employee journey. Hij vertelt wat het geheim is van succes.
16.20 - 16.30 uur: Afsluiting
Door: dagvoorzitter Wenda Bolink
16.30 uur: One for the road!
Sprekers
Wenda Bolink

Susan van Hooijdonk

Bea Aarnoutse

Wendy Eelsing

Marten Patist

Saskia Kranendonk

Daisy van den Brand

Martijn Smit

Downloads
Partners
In samenwerking met:
