Logo

Hybride event: Binden, boeien en behouden van medewerkers

Het inrichten van een goede employee journey in een krappe arbeidsmarkt

Opleidingbeeld
STAP opleiding mogelijk
Ambities worden realiteit als je medewerkers bevlogen zijn en je ze informeert, motiveert en toerust om bij te dragen aan succes. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt een extra uitdaging; een overstap naar een andere werkgever is sneller gemaakt dan ooit. Daarom staat een sterke employee journey bovenaan de HR-agenda van 2023. Dit hybride event helpt je bij het ontwikkelen van de korte en middellange termijn plannen om medewerkers te binden, te boeien en te behouden. Want alleen door de mensen die bij een organisatie werken centraal te stellen, gedurende de hele employee journey, kun je als bedrijf succesvol zijn.
Prijs: € 399
Info: Dit event is zowel op locatie als online te volgen | Geef je voorkeur aan in het inschrijfformulier

Binden, boeien en behouden: in het kort

Aan welke 'knoppen' kan HR draaien om talent te binden en te boeien? Medewerkers vinden en behouden in tijden van ongekende krapte op de arbeidsmarkt is een van de grootste uitdagingen voor veel organisaties. Het doorgronden en verbeteren van de employee journey van jouw organisatie voorkomt dat je achterblijft in the war on talent.

Werken aan een duurzame verbinding

Binden, boeien en behouden gaat over de connectie tussen medewerker en werkgever. Een verbinding tot stand brengen in de volle breedte: met de missie, visie en identiteit van de organisatie, maar ook tussen collega’s en tussen medewerker en leidinggevenden. En iemands aandacht vasthouden, bijvoorbeeld door de inhoud van het werk, ontwikkelmogelijkheden of arbeidsvoorwaarden. Medewerkers die zich verbonden voelen en geboeid worden, gedurende de hele employee journey, zullen duurzaam bijdragen aan succes.


Tijdens dit hybride event vanuit AFAS Leusden krijg je inzicht in hoe je medewerkers aan je organisatie bindt en boeit. Deskundige keynotes leren je o.a. hoe je de employee journey in jouw organisatie kan verbeteren. En sprekers vanuit Randstad, Univé, Volksbank, Croonwolters&dros en Albert Heijn illustreren de theorie met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.

   

LET OP: geef bij jouw inschrijving in het Opmerkingenveld op het inschrijfformulier aan of je live of online deelneemt aan het event! Online deelnemers ontvangen €50,- korting.

Wat leer je?

  • Je leert wat medewerkers bindt en boeit.
  • Je weet hoe je het employee journey model kan toepassen.
  • Je leert jouw onderscheidende belofte (employee value propostion) aan nieuwe én bestaande medewerkers in kaart te brengen.
  • Je kan direct aan de slag met het verbeteren van de employee journey binnen jouw organisatie.

Als bagage neem je mee

  • Kennis van de verschillende fases van de employee journey, welke belangrijke contactmomenten daarbij horen en de knoppen waar je aan kan draaien;
  • Begrip van hoe je medewerkers kunt alignen met de doelen en strategie van jouw organisatie;
  • Inspiratie dankzij praktische tips en concrete praktijkvoorbeelden van grote en kleine organisaties uit verschillende sectoren.
  • Best practices uit andere organisaties.

Dit hybride evenement kan zowel op locatie in Leusden, als online via achter je eigen computer gevolgd worden. Let op: er zijn maar beperkte fysieke plaatsen beschikbaar, wacht dus niet te lang met het reserveren van jouw plek. Tevens kun je na afloop van dit evenement de opnames van de sessies terugkijken.

Voor wie is dit event?

Het event is voor iedereen die een rol wil vervullen in een betere employee experience voor medewerkers: HR-professionals, marketing- en communicatieprofessionals en leidinggevenden. Diverse doelgroepen dus, omdat er niet één afdeling alleen verantwoordelijk is voor de employee experience. Het is de optelsom die leidt tot succes.

Programma

 

Dit hybride evenement kan zowel op locatie in Leusden, als online via achter je eigen computer gevolgd worden. Let op: er zijn maar beperkte fysieke plaatsen beschikbaar, wacht dus niet te lang met het reserveren van jouw plek. Tevens kun je na afloop van dit evenement de opnames van de sessies terugkijken.

   

 

12.30 - 13.00 uur: Ontvangst met lunch

   

13.00 - 13.10 uur: Opening 

Door: dagvoorzitter Wenda Bolink, auteur van het boek 'De employee journey - Creëer een optimale employee experience'

   

 

13.10 - 13.35 uur: Kritisch kijken naar de arbeidsmarkt 

Door: Susan van Hooijdonk, Strategic Specialist Social Impact & Labour Market bij Randstad Groep Nederland

 

Bijna iedere werkgever kampt in deze krappe arbeidsmarkt met een personeelstekort - en dat zal nog wel even zo blijven is de verwachting. De uitdaging in deze situatie van schaarste is aan de ene kant om nieuw talent aan te trekken en aan de andere kant te voorkomen dat je huidige medewerkers vertrekken. Susan van Hooijdonk deelt inzichten en cijfers over de ontwikkelingen van de arbeidsmarkt. 

   

   

13.40 - 14.05 uur: De employee journey en wat relevant is

Door: Bea Aarnoutse, Strategy director & Partner bij PROOF

   

De krapte op de arbeidsmarkt is ongekend. En dat vraagt anders denken, anders werken en anders omgaan met medewerkers. Gestructureerd werken aan een optimale employee journey draagt niet alleen bij aan behoud maar ook aan het aantrekken van het juiste talent. Hoe verbeter je de employee experience en draag je bij aan medewerkers die ervaren dat ze er toe doen. 

   

 

14.10 - 14.35 uur: Case > Het belang van ritme en balans in communicatie

Door: Wendy Eelsing - Directeur Corporate Communicatie bij Volksbank

    

Mensen kiezen steeds bewuster voor een werkgever waarin ze zichzelf herkennen en die nastreeft wat zijzelf nastreven. Behoud is het nieuwe werven. Maar hoe behoud je in roerige tijden? Midden in de Corona pandemie rolde de Volksbank haar nieuwe strategie uit. De Volksbank wil bankieren met de menselijke maat. Onderdeel van dat vijfjarenplan was een hele nieuwe, agile manier van werken en een organisatiestructuur die daarbij past. Hoe bereik je ruim 3.000 collega’s op afstand, informeer je ze en maak je ze enthousiast voor de vernieuwde strategie. Het team van de Volksbank greep deze uitdaging. Met succes: met dank aan een sterk ritme en een goede balans. Directeur Corporate Communicatie bij de Volksbank deelt haar ervaringen. Wat werkt wel en wat werkt niet?  

   

14.35 - 14.55 uur: Pauze

   

14.55 - 15.20 uur: Case > Welkom thuis bij Albert Heijn

Door: Saskia Kranendonk, VP Communications bij Albert Heijn, Etos & Gall&Gall 

   

Hoe verwelkom je een paar duizend medewerkers tegelijk? Daarover vertelt Saskia Kranendonk. Albert Heijn nam in 2021 38 DEEN supermarkten over en zorgde er in korte tijd voor dat alle DEEN collega’s zich niet alleen geïnformeerd, maar ook geëquipeerd voelden. Kortom: thuis bij Albert Heijn.

   

   

15.25 - 15.50 uur: Case > Binden van talent: de kracht van het werkgeversmerk bij Croonwolters&dros

Door: Daisy van den Brand, Manager Marketing & Communicatie bij Croonwolter&dros en Martijn Smit, Talent Acquisition Manager bij Croonwolter&dros

   

Croonwolter&dros loopt al jaren voorop in intelligente technologie. Ruim drieduizend medewerkers ontwerpen, realiseren en onderhouden systemen en installaties die de wereld om ons heen slimmer, duurzamer en mooier maken. Om voorop te blijven lopen heeft Croonwolter&dros nieuw technisch talent nodig. HR, Marketing en Communicatie bundelden de krachten en werkten aan een sterk werkgeversmerk. Daisy van den Brand en Martijn Smit vertellen over het wat en het hoe. 

   

 

15.55 - 16.20 uur: Case > De geheimen van het succes bij Univé

Door: Marten Patist - Directeur HR bij Univé 


Eigen medewerkers zijn de beste ambassadeurs. Het is cruciaal om de juiste mensen in je organisatie te behouden. Het is belangrijk dat leidinggevenden en medewerkers niet alleen geïnformeerd maar ook intrinsiek gemotiveerd en geëquipeerd zijn. Alleen op die manier zijn zij bereid om langer aan een organisatie verbonden te zijn. Zij moeten weten, willen en kunnen. Marten Patist bouwt met zijn team al tien jaar aan een verbetering van de employee journey. Hij vertelt wat het geheim is van succes.  

   

 

16.20 - 16.30 uur: Afsluiting

Door: dagvoorzitter Wenda Bolink

   

 

16.30 uur: One for the road!

 

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Interim Professional Employee Experience
Als interim professional helpt Wenda Bolink organisaties bij het creëren van de optimale employee experience (EX) gedurende de hele employee journey. Zij ontwikkelt plannen rondom employer branding, onboarding, leiderschapscommunicatie, employee alignment, internal branding en offboarding. Om de employee journey op de kaart te zetten, schreef zij samen met Sascha Becker het boek ‘De employee journey – creëer een optimale employee experience’.

Susan van Hooijdonk

Sprekersfoto
Strategic Specialist Social Impact & Labour Market - Randstad Groep Nederland
Susan van Hooijdonk is bij de Randstad Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van sociale innovaties en het bouwen van samenwerkingen tussen de publieke en private sector. Ze specialiseert zich op strategische onderwerpen als duurzaamheid, arbeidsmarktontwikkeling, diversiteit, gelijkheid en inclusie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, sociale impact en innovatie.

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Strategy director & Partner PROOF
Bea Aarnoutse is Strategy director & Partner bij PROOF en heeft meer dan twintig jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Daarbij adviseert zij zowel communicatie- als HR professionals. Ze is expert op het gebied van employer branding, de alignment van medewerkers, interne communicatie, change- en reputation management. Tevens is Bea auteur van de boeken Alignment 2.0 en Happy Change.

Wendy Eelsing

Sprekersfoto
Directeur Corporate Communicatie bij de Volksbank
Wendy Eelsing is Directeur Corporate Communicatie van de Volksbank. Met haar team is ze verantwoordelijk voor de corporate communicatie en de marketingcommunicatie van het Volksbank-merk. Wendy zit ruim 20 jaar in het communicatievak en heeft gewerkt voor onder meer het Ministerie van Defensie, PostNL, De Sociale Verzekeringsbank en verschillende ziekenhuizen waaronder Haaglanden Medisch Centrum. Vanuit haar eigen bedrijf begeleidt ze regelmatig topbestuurders bij hun media- en presentatieoptredens.

Marten Patist

Sprekersfoto
Directeur HR bij Univé
Marten Patist zit al 30 jaar in het HR-vak en sinds 2014 Manager HR bij Univé. In een paar jaar tijd werkte hij met zijn team aan de optimalisering van de employee experience.

Saskia Kranendonk

Sprekersfoto
VP Communications bij Albert Heijn, Etos & Gall&Gall
Saskia Kranendonk is een communicatieprofessional die verscheidende communicatieposities heeft vervuld bij KLM, ABN AMRO, Nationale Nederlanden en verschillende ministeries. Momenteel werkt ze als Vice President Communications bij Albert Heijn, Etos & Gall&Gall.

Daisy van den Brand

Sprekersfoto
Manager Marketing & Communicatie bij Croonwolter&dros
Daisy van den Brand is marketing en communicatie manager bij Croonwolter&dros. Daisy heeft veel ervaring binnen de B2B-sector. Door verschillende on- en offline tools in te zetten draagt zij bij aan het verbinden van medewerkers binnen de organisatie, maar ook aan het versterken van het imago. Dit helpt bij het realiseren van doelstellingen en succes.

Martijn Smit

Sprekersfoto
Talent Acquisition Manager bij Croonwolter&dros
Martijn Smit loopt al bijna 30 jaar mee in de Nederlandse recruitment industrie. Hij is vooral bekend binnen zijn vakgebied als spreker en is jaren vaste columnist geweest van de Werf&. Een half jaar geleden verliet hij T-Mobile, waar hij Talent Acquisition Lead was en maakte de overstap naar Croonwolter&dros. De afgelopen 10 jaar heeft Martijn zich vooral gericht op employer branding strategieën en recruitment tech.

Downloads


Cedeo

Partners

In samenwerking met:

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© Sijthoff Media. Auteursrecht voorbehouden.