
Werving en selectie via social media
Effectief werven met een concreet social media plan
1 dag
di 16 april 2024, Bunnik
do 17 oktober 2024, Bunnik
€ 749
Social media zijn ideaal om vacatures onder de aandacht te brengen bij verschillende - en vooral de juiste - doelgroepen. Maar hoe zet je LinkedIn, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om de ideale kandidaat te vinden? In deze HR-boostcamp ga je aan de slag met het opstellen van een social media plan voor jouw vacatures.
Social media zijn tegenwoordig hét kanaal voor werving en selectie. Sociale platformen zoals LinkedIn, Facebook of Instagram inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om online engagement met potentiële kandidaten. Maar hoe doe je dat op een goede manier en welk kanaal past het beste bij je doelstellingen? Deze boostcamp inspireert en laat je kennismaken met de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden voor recruitment op basis van een hands-on benadering.
In deze boostcamp ga je praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, boodschap, insteek) en de keuze voor het juiste kanaal. Doordat je werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leer je in één dag hoe je social media in de praktijk inzet. Je kunt daarna direct zelf aan de slag!
Dit zijn de resultaten van de boostcamp:
- Je weet hoe je een effectief social media plan opstelt voor werving en selectie;
- Je weet hoe je persona's en een contentkalender opstelt voor jouw vacatures;
- Je weet welke social media kanalen je het beste kunt inzetten om relevante kandidaten te vinden;
- Je weet welke soorten teksten, tone-of-voice en tijdsmomenten je per kanaal daarbij moet gebruiken.
Als bagage neem je mee:
- Je hebt inzicht in de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media;
- Je kent de mogelijkheden van sourcing, het actief zoeken naar kandidaten in social media;
- Je hebt inzicht in succesvolle digitale strategieën.
Persoonlijk consult
Wil je na de boostcamp nog verder sparren over het opstellen van een social media strategie, het uitwerken van teksten of feedback ontvangen? HR Academy biedt de mogelijkheid om na afloop via skype een persoonlijk consult te hebben met de docent. Als je gebruik wilt maken van deze extra optie dan informeren wij je graag over de mogelijkheden.
Voor wie is deze boostcamp?
In de volgende gevallen is deze boostcamp zeker voor jou geschikt:
- Je bent (mede)verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe medewerkers voor jouw organisatie;
- Je wilt social media gerichter en effectiever inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
- Je wilt collega's binnen jouw organisatie inspireren en kunnen adviseren bij de inzet van social media kanalen voor recruitmentdoeleinden.
'Inspirerende bijeenkomst met enthousiaste docenten'
René Nuijten, HR Adviseur POC bij Mondriaan Services in Heerlen
Aan de slag met jouw eigen team?
We kunnen dit programma ook in huis voor jouw team organiseren. Dat is al een goede optie bij vijf of meer medewerkers. Een incompanyprogramma maken we op maat en direct toepasbaar op jullie eigen werksituatie. Bovendien kan het financiële voordeel bij grotere groepen oplopen tot 50% van open deelname.
In deze boostcamp gaa je praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, boodschap, insteek) en de keuze voor het juiste kanaal. Doordat je werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leer je in één dag hoe je social media in de praktijk inzet.
Dit is het programma:
09.00 uur - Ontvangst met koffie en thee
09:30 uur - Start ochtendprogramma met aandacht voor:
- De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media
- De eigenschappen en krachten van verschillende sociale media kanalen (LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok)
- De transitie van mediaconsumptie
- Het belang van thought leadership
- Voorbeelden van succesvolle digitale strategieën
Aan de slag met:
- Samenstellen verschillende teams
- Praktijkopdracht per team aan de hand van een concrete case
13.00 uur - Start middagprogramma
Aan de slag met:
- Ontwikkelen persona's voor vacatures
- Eigen social media strategie opstellen en uitwerken per team
- Content maken (berichten, beelden, insteek)
- Eindpresentatie en bespreking strategie en content per team
16.30 uur - Afsluiting
