Logo

Onboarding met 100-dagen plan

Maak jouw onboarding effectief met een 100-dagenplan

Opleidingbeeld
STAP opleiding mogelijk
Een effectieve onboarding van nieuwe collega’s is een uitdaging. Zeker nu we veel organisaties hybride werken, vraagt het extra inspanningen. Hoe leert een nieuwe medewerker de cultuur van jouw organisatie kennen? Hoe pak je dat aan en waar moet je dan allemaal rekening mee houden? Hoe vertaal je het huidige onboardingprogramma naar de hybride praktijk? In deze boostcamp ga je er concreet mee aan de slag.
Datum en locatie: dinsdag 12 september 2023 om 09:00, Postillion Hotel Bunnik
Prijs: € 749 excl. 21% btw
Soort: Boostcamp

De boostcamp: in het kort

De eerste honderd dagen bepalen of een nieuwe medewerker voor langere tijd bij een organisatie wil blijven werken. Tijdens het sollicitatieproces vormt een medewerker een beeld van de organisatie. Eenmaal aan boord is het belangrijk dat dit beeld wordt bevestigd en betekenis krijgt. Een uitdaging die extra groot is in tijden van hybride werken. 

 

Tijdens deze boostcamp stel je een 100-dagen plan op voor nieuwe medewerkers die je – grotendeels op afstand – moet onboarden en sta je stil bij de zes beïnvloedingsfactoren voor een goede employee experience. Ook leer je hoe je een bestaand onboardingprogramma kunt aanpassen naar de hybride praktijk en hoe je nieuwe medewerkers, ook op afstand, mee kan nemen in de cultuur en processen binnen jouw organisatie. 

 

Dit zijn de resultaten van de boostcamp:

  • Ken jij de verschillende beïnvloedingsfactoren van een effectieve onboarding en een optimale employee experience;
  • Weet jij hoe je een waarheidsgetrouwe en aantrekkelijke belofte formuleert en hoe je zorgt dat deze tot leven komt tijdens de onboarding en de rest van de employee journey;
  • Heb jij inspiratie dankzij praktijkvoorbeelden van grote en kleine organisaties uit verschillende sectoren;
  • Kan jij direct aan de slag met het 100-dagenplan.

En niet onbelangrijk: tijdens de boostcamp is er meer dan genoeg tijd om kennis en ervaring uit te wisselen met andere deelnemers.

 

Voor wie is deze boostcamp?

In de volgende gevallen is deze boostcamp zeker voor jou geschikt:

  • Je begeleidt de instroom van nieuwe medewerkers in jouw organisatie;
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van transformatie- en veranderingsprocessen;
  • Je bent betrokken bij de (arbeidsmarkt)communicatie en employer branding binnen jouw organisatie;
  • Je houdt je bezig met de ontwikkeling van het onboardingbeleid binnen jouw organisatie.

 



De boostcamp: programma

Tijdens de boostcamp stel je, op basis van opgedane kennis en concrete voorbeelden, een 100-dagen plan op voor de onboarding.
 

Docent: Hester van Marwijk Kooy



Dit is het programma: 


09.00 uur
 - Ontvangst met koffie en thee


09.30 uur
 - Start ochtendprogramma


Met aandacht voor:

  • Feiten en cijfers van onboarding: wat houdt het in en wat levert het op?
  • Theorie over de employee journey: fases en beïnvloedingsfactoren
  • Onboarding in relatie tot employer branding
  • De employee value proposition: de belofte die je doet aan potentiële én huidige medewerkers

13.00 uur - Start middagprogramma

Aan de slag met het 100-dagenplan, met aandacht voor:

  • De verschillende fases van een effectieve onboarding
  • Het huidige onboardingprogramma en de verbeterkansen:
    • Hoe ziet het huidige onboardingsprogramma eruit? Waar liggen de uitdagingen?
    • Hoe wordt een nieuwe medewerker geïnformeerd tot de eerste werkdag?
    • Hoe kan je werken aan de zes beïnvloedingsfactoren?
    • Hoe ziet de eerste werkdag eruit?
    • Op welke manier leert de nieuwe medewerker collega’s en de organisatie kennen?
    • Hoe zorg je ervoor dat de nieuwe medewerker na honderd dagen volledig ingewerkt en helemaal op stoom is?
  • Best practices op de arbeidsmarkt en in communicatie 


16.30 uur
- Afsluiting

 

 

 

Locatie
Postillion Hotel
Baan van Fectio 1
Bunnik (bereken route)


Plattegrond

Hester van Marwijk Kooy

Sprekersfoto
Strategie consultant
Hester van Marwijk Kooy is strateeg bij PROOF. Met een achtergrond in bedrijfskunde en ervaring op het gebied van verandermanagement ondersteunt zij tal van organisaties bij het creëren van een optimale employee journey. Zij vindt dat elke organisatie op zijn eigen manier ‘a force for good’ kan zijn. En dat begint wat haar betreft bij de medewerker op één zetten.

Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© Sijthoff Media. Auteursrecht voorbehouden.