Logo

Werving en selectie via social media

Effectief werven met een concreet social media plan

Opleidingbeeld
STAP opleiding mogelijk
Social media zijn ideaal om vacatures onder de aandacht te brengen bij verschillende - en vooral de juiste - doelgroepen. Maar hoe zet je LinkedIn, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om de ideale kandidaat te vinden? In deze HR-boostcamp ga je aan de slag met het opstellen van een social media plan voor jouw vacatures.
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 749 excl. 21% btw
Info: 6 tot 16 deelnemers
Soort: Boostcamp

Werving en selectie via social media: in het kort


Wat leer je in deze boostcamp?

Social media zijn tegenwoordig hét kanaal voor werving en selectie. Sociale platformen zoals LinkedIn, Facebook of Instagram inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om online engagement met potentiële kandidaten. Maar hoe doe je dat op een goede manier en welk kanaal past het beste bij je doelstellingen? Deze boostcamp inspireert en laat je kennismaken met de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden voor recruitment op basis van een hands-on benadering.

 

In deze boostcamp ga je praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, boodschap, insteek) en de keuze voor het juiste kanaal. Doordat je werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leer je in één dag hoe je social media in de praktijk inzet. Je kunt daarna direct zelf aan de slag!

 

Dit zijn de resultaten van de boostcamp:

  • Je weet hoe je een effectief social media plan opstelt voor werving en selectie;
  • Je weet hoe je persona's en een contentkalender opstelt voor jouw vacatures;
  • Je weet welke social media kanalen je het beste kunt inzetten om relevante kandidaten te vinden;
  • Je weet welke soorten teksten, tone-of-voice en tijdsmomenten je per kanaal daarbij moet gebruiken.

Als bagage neem je mee:

  • Je hebt inzicht in de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media;
  • Je kent de mogelijkheden van sourcing, het actief zoeken naar kandidaten in social media;
  • Je hebt inzicht in succesvolle digitale strategieën.

 

 

Persoonlijk consult

Wil je na de boostcamp nog verder sparren over het opstellen van een social media strategie, het uitwerken van teksten of feedback ontvangen? HR Academy biedt de mogelijkheid om na afloop via skype een persoonlijk consult te hebben met de docent. Als je gebruik wilt maken van deze extra optie dan informeren wij je graag over de mogelijkheden. 


Voor wie is deze boostcamp?

In de volgende gevallen is deze boostcamp zeker voor jou geschikt:

  • Je bent (mede)verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe medewerkers voor jouw organisatie;
  • Je wilt social media gerichter en effectiever inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
  • Je wilt collega's binnen jouw organisatie inspireren en kunnen adviseren bij de inzet van social media kanalen voor recruitmentdoeleinden. 

'Inspirerende bijeenkomst met enthousiaste docenten'

René Nuijten, HR Adviseur POC bij Mondriaan Services in Heerlen

 


Aan de slag met jouw eigen team? 

We kunnen dit programma ook in huis voor jouw team organiseren. Dat is al een goede optie bij vijf of meer medewerkers. Een incompany programma maken we op maat en direct toepasbaar op jullie eigen werksituatie. Bovendien kan het financiële voordeel bij grotere groepen oplopen tot 50% van open deelname.

   

Wil je meer weten? Klik dan hier voor informatie of een offerte.

De HR Podcast - Dé ideale kandidaten werven en selecteren met social media



In deze aflevering van de HR Podcast staan we opnieuw stil bij de grote uitdaging van zoveel werkgevers op dit moment: hoe krijg ik mijn vacatures toch ingevuld? Dit keer zoomen we in op werving via sociale media. Want natuurlijk plaats je je vacatures op je website en verspreid je deze ongetwijfeld al op je LinkedIn-pagina. Maar om succesvol te zijn vraagt die aanpak in de huidige markt net iets meer aandacht en kennis van zaken.



Wees daar waar je doelgroep is

Daarom nemen we samen met Vincent Roders, ondernemer met een groot digitaal hart en docent van de boostcamp Werving en selectie met social media, een kijkje onder de motorkap van sociale platforms als LinkedIn, Facebook en Instagram. Hoe zorg je er nou voor dat die vacature bij de gedroomde kandidaat onder ogen komt? En hoe bereik je online engagement met potentiële kandidaten voor jouw vacatures en jouw organisatie? Vincent weet er alles over te vertellen en geeft diverse voorbeelden en tips.



De HR Podcast is een initiatief van CHRO.nl en HR Praktijk en gaat over leiderschap en innovatie in HR. Elke twee weken verschijnt een nieuwe aflevering. Luister onderweg, op het werk of thuis in de bekende podcast apps zoals Spotify, Apple Podcast en Google Podcast. Abonneer je in de app op de HR Podcast, zodat je geen aflevering meer hoeft te missen. Kijk voor alle info op www.hrpodcast.nl.




Boostcamp Werving en selectie via social media: programma

In deze boostcamp gaa je praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, boodschap, insteek) en de keuze voor het juiste kanaal. Doordat je werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leer je in één dag hoe je social media in de praktijk inzet.

 

Docent: Vincent Roders & Jochem Hövels

 

Dit is het programma:

 

9.00 uur - Ontvangst met koffie en thee

 

9:30 uur - Start ochtenprogramma met aandacht voor:

  • De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media
  • De eigenschappen en krachten van verschillende sociale media kanalen (LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok)
  • De transitie van mediaconsumptie
  • Het belang van thought leadership
  • Voorbeelden van succesvolle digitale strategieën

 

Aan de slag met:

  • Samenstellen verschillende teams
  • Praktijkopdracht per team aan de hand van een concrete case

 

13.00 uur - Start middagprogramma


Aan de slag met:

  • Ontwikkelen persona's voor vacatures
  • Eigen social media strategie opstellen en uitwerken per team
  • Content maken (berichten, beelden, insteek)
  • Eindpresentatie en bespreking strategie en content per team

 

16.30 uur - Afsluiting

Vincent Roders

Sprekersfoto
Online expert
Vincent Roders is ondernemer met een groot digitaal hart. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring als online marketing manager bij bekende multinationals als Aegon, Robeco, Heijmans, Sdu en Essent. Ook was Vincent docent en coach online marketing o.m. aan de Business University van Breda. De laatste jaren heeft hij veel ervaring opgedaan met werving en selectie van millennials via sociale media zoals Instagram en Linkedin.

Downloads


Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© Sijthoff Media. Auteursrecht voorbehouden.