Logo

HR-boostcamp: werving en selectie via social media

Recruitment met inzet van social media

Opleidingbeeld
Social media zijn niet meer weg te denken in de wereld van de HR-professional. De inzet van sociale kanalen is een ideale manier om vacatures onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen. Maar hoe zet je Linkedin, Twitter, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om die ideale kandidaat te vinden?
Datum en locatie: dinsdag 12 november 2019 om 10:00, Postillion Hotel Bunnik
Prijs: € 590 excl. 21% btw
Info: 6 tot 16 deelnemers
Soort: Boostcamp

Social media worden als werving- en selectiekanaal door veel organisaties al succesvol ingezet, maar anderen laten de mogelijkheden nog onbenut of hebben geen duidelijke social media strategie. Deze boostcamp inspireert en introduceert je bij de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden in HRM, vanuit een strategische, maar ook met een hands-on benadering.

 

“Inspirerende bijeenkomst met enthousiaste docenten”

René Nuijten, HR Adviseur POC bij Mondriaan Services in Heerlen

 

Alle mogelijkheden benutten 

Social media inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om bereik en interactie. Dit kun je doen door zelf actief te zijn in je netwerken, maar bijvoorbeeld ook door:

  • Te adverteren, bijvoorbeeld op Facebook, Youtube, Instagram of Linkedin;
  • Actief naar kandidaten te zoeken (sourcing);
  • Gebruik te maken van social selling technieken;
  • Het inzetten van enthousiaste medewerkers als ambassadeur van jouw organisatie (social referral). 

Wat gaat je in de boostcamp doen

Het ochtendprogramma bestaat uit een inspiratiesessie over de macht en de kracht van social media voor werving en selectie.

  • Wat zijn de laatste trends in het social media landschap?
  • Waar bevinden zich de voor jou relevante kandidaten?
  • Welke vorm van content, tone-of-voice en tijdstip zijn het beste per kanaal?

Aan de hand van een aantal praktijkcases en persoonlijke ervaring worden deze zaken verder toegelicht. Vervolgens komt het opzetten van een social-mediastrategie aan bod. Daarna krijg je een praktijkopdracht per team aan de hand van een case. 

 

In de middag ga je per team aan de slag met een eigen social-mediastrategie en de uitwerking daarvan. Je gaat ook content maken. In de eindpresentatie bespreken we de resultaten en learnings.  

 

Wat leert je van deze boostcamp

In deze boostcamp leer je vanuit de praktijk snel denken over een strategie voor je social media en het bedenken van mogelijke content daarvoor (berichten, beelden, aanpak). Doordat je direct aan de slag gaat met een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leer je razendsnel hoe je social media in de praktijk inzet. Na deze boostcamp kun je zelf aan de slag met de opgedane kennis.

 

Feedback

Wil je na de boostcamp nog verder sparren over het opstellen van een social media strategie, het uitwerken van content of feedback ontvangen? HR Academy biedt de mogelijkheid om na afloop van de boostcamp via skype een persoonlijk consult te hebben met de trainer. Als u gebruik wilt maken van deze extra optie dan informeren wij u graag over de mogelijkheden. 

 

Voor wie is deze boostcamp aantrekkelijk?

Voor iedere HR-professional die social media gerichter en effectiever wil inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers.

In een Boostcamp programma werk je in een klein groepje onder begeleiding van  professionals  aan een challenge. Het is de bedoeling dat in korte tijd een concreet concept wordt opgeleverd. Snel schakelen en denken stimuleert alertheid, focus en creativiteit. Aan het eind van de dag moet een concreet product of idee worden gepresenteerd. Je werkt aan vaardigheden als samenwerken, kennisconstructie, probleemoplossend denken, creativiteit en planmatig werken.

10.00 uur            

  • Kennis/inspiratiesessie met uitleg over de verschillende sociale media en strategische aanpak. Dit wordt geïllustreerd met succesvolle praktijkvoorbeelden en hands on tips and tricks.
  • Samenstellen groepjes en formuleren van de praktijkopdracht.

12.30 uur
Lunch

 

13.00 uur            
Start boostcamp: Werving en selectie via social media

 

15.30 uur            
Eindpresentatie en bespreking van de strategie en content van de teams

 

16.30 uur            
Afsluiting

 

*Een half uur voor start van het programma bent u al van harte welkom. U kunt dan gerust een kopje thee of koffie drinken!

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende specialistische docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen.

Locatie
Postillion Hotel
Baan van Fectio 1
3981 HZ Bunnik (bereken route)


Plattegrond

Vincent Roders

Sprekersfoto
Online expert
Vincent Roders is ondernemer met een groot digitaal hart. Sinds einde van de vorige eeuw is hij actief als online expert. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring als online marketing manager bij bekende multinationals, als Aegon, Robeco, Heijmans, Sdu en Essent. Ook is heeft veel ervaring opgedaan als docent en coach online marketing o.a. aan de Business University van Breda. De laatste jaren heeft hij veel ervaring opgedaan met werving en selectie van millennials via sociale media als Instagram en Linkedin.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.