Logo

HR-boostcamp: werving en selectie via social media

Effectief werven met een concreet social media plan

Opleidingbeeld
Social media zijn niet meer weg te denken als wervingskanaal. De inzet van sociale platformen is een ideale manier om uw vacatures onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen. Maar hoe zet je Linkedin, Twitter, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om die ideale kandidaat te vinden?
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 690 excl. 21% btw
Info: 6 tot 16 deelnemers
Soort: Boostcamp

De boostcamp in het kort

Wat leert u in deze boostcamp?

Social media worden als werving- en selectiekanaal door veel organisaties al succesvol ingezet, maar anderen laten de mogelijkheden nog onbenut of hebben geen duidelijke social media strategie. Social media inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers; het gaat om bereik en interactie. 

 

Deze boostcamp inspireert en laat u kennismaken met de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden voor recruitment op basis van een hands-on benadering.

 

In deze boostcamp gaat u praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, beelden, insteek). Doordat u werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leert u in één dag hoe u social media in de praktijk inzet.

 

Dit zijn de resultaten van de boostcamp:

  • U weet hoe u een effectief social media plan opstelt voor werving en selectie;
  • U weet welke social media kanalen u het beste kunt inzetten om relevante kandidaten te vinden;
  • U weet welke soorten teksten, tone-of-voice en tijdsmomenten u per kanaal daarbij moet gebruiken;
  • U weet hoe u enthousiaste medewerkers als ambassadeur kunt inzetten voor uw organisatie (social referral).

Als bagage neemt u mee:

  • U heeft inzicht in de nieuwste trends op het gebied van social media;
  • U kent de mogelijkheden van sourcing, het actief zoeken naar kandidaten in social media;
  • U heeft inzicht in social selling technieken.

 

 

Persoonlijk consult

Wilt u na de boostcamp nog verder sparren over het opstellen van een social media strategie, het uitwerken van teksten of feedback ontvangen? HR Academy biedt de mogelijkheid om na afloop via skype een persoonlijk consult te hebben met de docent. Als u gebruik wilt maken van deze extra optie dan informeren wij u graag over de mogelijkheden. 

 

Voor wie is deze boostcamp?

In de volgende gevallen is deze boostcamp zeker voor u geschikt:

  • U bent (mede)verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe medewerkers voor uw organisatie;
  • U wilt social media gerichter en effectiever inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
  • U wilt collega's binnen uw organisatie inspireren en kunnen adviseren bij de inzet van social media kanalen voor recruitmentdoeleinden. 

 

“Inspirerende bijeenkomst met enthousiaste docenten”

René Nuijten, HR Adviseur POC bij Mondriaan Services in Heerlen

 

Boostcamp Werving en selectie via social media: programma

In deze boostcamp gaat u praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, beelden, insteek). Doordat u werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leert u in één dag hoe u social media in de praktijk inzet.

 

Docent: Vincent Roders

 

Dit is het programma:

 

9.30 uur - Ontvangst met koffie en thee

 

10.00 uur - Start ochtenprogramma


Met aandacht voor:

  • Wat zijn de laatste trends in het social media landschap?
  • Inzet van verschillende sociale media kanalen (Linkedin, Twitter, Facebook, Instagram) en strategische aanpak
  • Waar bevinden zich de voor u relevante kandidaten?
  • Welke vorm van content, tone-of-voice en tijdstip zijn het beste per kanaal?
  • Wat zijn succesvolle praktijkvoorbeelden en tips and tricks?

 

Aan de slag met:

  • Samenstellen verschillende teams
  • Praktijkopdracht per team aan de hand van een concrete case

 

13.00 uur - Start middagprogramma


Aan de slag met:

  • Eigen social media strategie opstellen en uitwerken per team
  • Content maken (berichten, beelden, insteek)
  • Eindpresentatie en bespreking strategie en content per team
  • Resultaten en learnings van de dag

 

16.30 uur - Afsluiting

Vincent Roders

Sprekersfoto
Online expert
Vincent Roders is ondernemer met een groot digitaal hart. Sinds einde van de vorige eeuw is hij actief als online expert. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring als online marketing manager bij bekende multinationals, als Aegon, Robeco, Heijmans, Sdu en Essent. Ook is heeft veel ervaring opgedaan als docent en coach online marketing o.a. aan de Business University van Breda. De laatste jaren heeft hij veel ervaring opgedaan met werving en selectie van millennials via sociale media als Instagram en Linkedin.

Downloads


Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.