Logo

HR-boostcamp: werving en selectie via social media

Effectief werven met een concreet social media plan

Opleidingbeeld
Social media zijn ideaal om vacatures onder de aandacht te brengen bij verschillende - en vooral de juiste - doelgroepen. Maar hoe zet je Linkedin, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om de ideale kandidaat te vinden? In deze HR-boostcamp gaat u aan de slag met het opstellen van een social media plan voor uw vacatures.
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 690 excl. 21% btw
Info: 6 tot 16 deelnemers
Soort: Boostcamp

De boostcamp in het kort

Wat leert u in deze boostcamp?

 

Social media zijn tegenwoordig hét kanaal voor werving en selectie. Sociale platformen zoals Linkedin, Facebook of Instagram inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om online engagement met potentiële kandidaten. Maar hoe doe je dat op een goede manier en welk kanaal past het beste bij je doelstellingen? Deze boostcamp inspireert en laat u kennismaken met de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden voor recruitment op basis van een hands-on benadering.

 

In deze boostcamp gaat u praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, boodschap, insteek) en de keuze voor het juiste kanaal. Doordat u werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leert u in één dag hoe u social media in de praktijk inzet. U kunt daarna direct zelf aan de slag!

 

Dit zijn de resultaten van de boostcamp:

  • U weet hoe u een effectief social media plan opstelt voor werving en selectie;
  • U weet hoe u persona's en een contentkalender opstelt voor uw vacatures;
  • U weet welke social media kanalen u het beste kunt inzetten om relevante kandidaten te vinden;
  • U weet welke soorten teksten, tone-of-voice en tijdsmomenten u per kanaal daarbij moet gebruiken.

Als bagage neemt u mee:

  • U heeft inzicht in de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media;
  • U kent de mogelijkheden van sourcing, het actief zoeken naar kandidaten in social media;
  • U heeft inzicht in succesvolle digitale strategieën.

 

 

Persoonlijk consult

Wilt u na de boostcamp nog verder sparren over het opstellen van een social media strategie, het uitwerken van teksten of feedback ontvangen? HR Academy biedt de mogelijkheid om na afloop via skype een persoonlijk consult te hebben met de docent. Als u gebruik wilt maken van deze extra optie dan informeren wij u graag over de mogelijkheden. 

 

Voor wie is deze boostcamp?

In de volgende gevallen is deze boostcamp zeker voor u geschikt:

  • U bent (mede)verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe medewerkers voor uw organisatie;
  • U wilt social media gerichter en effectiever inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
  • U wilt collega's binnen uw organisatie inspireren en kunnen adviseren bij de inzet van social media kanalen voor recruitmentdoeleinden. 

 

'Inspirerende bijeenkomst met enthousiaste docenten'

René Nuijten, HR Adviseur POC bij Mondriaan Services in Heerlen

 

Boostcamp Werving en selectie via social media: programma

In deze boostcamp gaat u praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, boodschap, insteek) en de keuze voor het juiste kanaal. Doordat u werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leert u in één dag hoe u social media in de praktijk inzet.

 

Docent: Vincent Roders & Jochem Hövels

 

Dit is het programma:

 

9.30 uur - Ontvangst met koffie en thee

 

10.00 uur - Start ochtenprogramma


Met aandacht voor:

  • De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media
  • De eigenschappen en krachten van verschillende sociale media kanalen (Linkedin, Facebook, Instagram, TikTok)
  • De transitie van mediaconsumptie
  • Het belang van thought leadership
  • Voorbeelden van succesvolle digitale strategieën

 

Aan de slag met:

  • Samenstellen verschillende teams
  • Praktijkopdracht per team aan de hand van een concrete case

 

13.00 uur - Start middagprogramma


Aan de slag met:

  • Ontwikkelen persona's voor vacatures
  • Eigen social media strategie opstellen en uitwerken per team
  • Content maken (berichten, beelden, insteek)
  • Eindpresentatie en bespreking strategie en content per team

 

16.30 uur - Afsluiting

Vincent Roders

Sprekersfoto
Online expert
Vincent Roders is ondernemer met een groot digitaal hart. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring als online marketing manager bij bekende multinationals als Aegon, Robeco, Heijmans, Sdu en Essent. Ook was Vincent docent en coach online marketing o.m. aan de Business University van Breda. De laatste jaren heeft hij veel ervaring opgedaan met werving en selectie van millennials via sociale media zoals Instagram en Linkedin.

Downloads


Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.