Logo

HR-boostcamp: werving en selectie via social media

Recruitment met inzet van social media

Opleidingbeeld
Social media zijn hot, maar zeker geen hype. Sterker nog: de inzet van sociale kanalen is een ideale manier om je vacatures op een menselijke manier onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen. Maar hoe zet je Linkedin, Twitter, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om die ideale kandidaat te vinden?
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 590 excl. 21% btw
Soort: Boostcamp

Social media worden als werving- en selectiekanaal door sommige organisaties al succesvol ingezet, maar anderen laten de mogelijkheden nog onbenut of hebben nog geen duidelijke strategie. Deze boostcamp inspireert je en introduceert je bij de verschillende kansen die social media bieden in HRM, vanuit een strategische en praktische benadering.

 

“Inspirerende bijeenkomst met enthousiaste docenten”

René Nuijten, HR Adviseur POC bij Mondriaan Services in Heerlen

 

Alle mogelijkheden benutten 

Social media inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om bereik en interactie. Dit kun je doen door zelf actief te zijn in je netwerken, maar bijvoorbeeld ook door:

  • Te adverteren, bijvoorbeeld op Facebook, Youtube of Linkedin;
  • Actief naar kandidaten te zoeken (Sourcing);
  • Het inzetten van enthousiaste medewerkers als ambassadeur van jouw organisatie (social refferal). 

Wat gaan we tijdens de boostcamp doen

Het ochtendprogramma bestaat uit een inspiratiesessie over de macht en de kracht van social media voor werving en selectie. De basistoepassing van verschillende sociale-mediakanalen wordt belicht aan de hand van praktijkcases. Vervolgens komt het opzetten van een social-mediastrategie aan bod. Daarna krijg je een praktijkopdracht per team aan de hand van een case. 

In de middag ga je per team aan de slag met een eigen social-mediastrategie en de uitwerking daarvan. Je gaat ook content maken. In de eindpresentatie bespreken we de resultaten en learnings. 

 

Wat leren we van deze boostcamp

In deze boostcamp leer je vanuit de praktijk snel denken over een strategie voor je social media en het bedenken van mogelijke content daarvoor (berichten, beelden, aanpak). Doordat je direct aan de slag gaat met een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leer je razendsnel hoe je social media in de praktijk inzet. Na deze boostcamp kun je zelf aan de slag met de opgedane kennis.

 

Feedback

Wil je na de boostcamp nog verder sparren over het opstellen van een social media strategie, het uitwerken van content of feedback ontvangen? HR Academy biedt de mogelijkheid om na afloop van de boostcamp via skype een persoonlijk consult te hebben met de trainer. Als u gebruik wilt maken van deze extra optie dan informeren wij u graag over de mogelijkheden. 

 

Voor wie is deze boostcamp aantrekkelijk?

Voor iedere HR-medewerker die social media gerichter en effectiever wil inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers.

In een Boostcamp programma werk je in een klein groepje onder begeleiding van  professionals  aan een challenge. Het is de bedoeling dat in korte tijd een concreet concept wordt opgeleverd. Snel schakelen en denken stimuleert alertheid, focus en creativiteit. Aan het eind van de dag moet een concreet product of idee worden gepresenteerd. Je werkt aan vaardigheden als samenwerken, kennisconstructie, probleemoplossend denken, creativiteit en planmatig werken.  

10.30 uur            

  • Kennis/inspiratiesessie met uitleg over de verschillende sociale media en strategische aanpak. Dit wordt geïllustreerd met succesvolle praktijkvoorbeelden.
  • Samenstellen groepjes en formuleren van de praktijkopdracht.

12.30 uur
Lunch

 

13.00 uur            
Start boostcamp: Werving en selectie via social media

 

15.30 uur            
Eindpresentatie en bespreking van de strategie en content van de teams

 

16.00 uur            
Afsluiting

 

*Een half uur voor start van het programma bent u al van harte welkom. U kunt dan gerust een kopje thee of koffie drinken!

Katja Staring

Sprekersfoto
expertise-marketeer
Katja Staring is creatief ondernemer en professioneel ideeëntapper voor als er goede plannen moeten worden bedacht. Katja is mede verantwoordelijk voor de succesvolle arbeidsmarktcommunicatie website daarzitmeerachter.nl. Met deze website worden HBO verpleegkundigen gestimuleerd om juist voor de ouderenzorg te kiezen.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.