Vul het formulier in en klik op bevestigen om de brochure te ontvangen

Laat je gegevens achter. Wij informeren je zodra er nieuwe data bekend zijn.

Nudging en framing in gebouwen

Geef gebouwgebruikers ongemerkt een duwtje in de gewenste richting

Deze cursus is nog niet gepland, klik hier voor ons totale cursusaanbod.

Je wilt bezoekersstromen met zachte hand langs de juiste paden door je gebouw leiden. En je (interne) klanten zich laten gedragen op de manieren die jij wenst. Mensen die voor het gebouw staan te roken? Autogebruikers die parkeren op de verkeerde plekken? Na deze overtuigende incompany training pak je dit soort uitdagingen anders aan. Want met nudging en framing leer je het gedrag van klanten en bezoekers ongemerkt overtuigend te beïnvloeden.

Wat leer je in dit incompany programma?

Als regisseur van je gebouw probeer je klanten en bezoekers op een natuurlijke manier door het gebouw te laten bewegen. Met een doordachte routing, bewegwijzering, aanwijsborden en vriendelijke verzoeken. Maar toch hebben mensen niet altijd het gedrag dat je hebt gepland.

Met nudging en framing met taal, beïnvloed je onbewust het gedrag. Zo geef je ongemerkt kleine duwtjes en doen mensen zelf, in volle overtuiging, wat jij hebt bedacht. Hoe je dat doet leer je in dit incompany programma.

Dit zijn de resultaten van dit incompany programma:

  • Je leert, bedenkt en ontwerpt de juiste duwtjes te geven aan de mensen in je gebouw.
  • Je weet gebruikers te ‘verleiden’ tot bepaalde keuzes en hun gedrag te veranderen.
  • Je kunt de onbewuste kant van taal strategischer inzetten om je instructies eenvoudiger op te volgen.
  • Je kunt zelf aan de slag met het verbeteren en toepassen van duwtjes.
  • Je heeft een concreet plan van aanpak voor een door jou gekozen praktijksituatie.

Dit neem je als bagage mee:

  • Je begrijpt de kracht van nudging en framing en waar dat in je voordeel kan werken.
  • Je herkent de situaties waar nudging en framing ontbreekt, of verbeterd kan worden.
  • Je weet wat de voorwaarden voor een effectief duwtje zijn.
  • Je weet hoe je met nudging mensen verleidt hun gedrag direct aan te passen.
  • Je kunt met framing door onbewuste beïnvloeding met taal bewegingsstromen sturen.

Na afloop van de masterclass weet je hoe je veelvoorkomende situaties met kleine duwtjes meteen kunt oplossen, zoals: 

  • De trap gebruiken in plaats van de lift.
  • De (juiste) afvalbakken gebruiken in het bedrijfsrestaurant.
  • Flexplekken opgeruimd achterlaten.
  • Niet-roken voor de ingang van het gebouw.
  • Veilig bewegen op het parkeerterrein.

En tekst en beeld kunt je nét even slimmer inzetten als je via een bordje meer tekst en uitleg wilt geven!

Voor wie is deze incompany training?

In deze masterclass leer je hoe je het gedrag van gebruikers en bezoekers van je gebouw ongemerkt kunt beïnvloeden en in de juiste banen kunt leiden.

In deze situaties is dit programma zeker voor je geschikt:

  • Je wilt concrete problemen aanpakken in het gebruik van je gebouw door bezoekers en gebruikers.
  • Je ziet kostenbesparingen als je gedrag in je gebouw zou kunnen 'omduwen'
  • Je staat voor een nieuw project waarvoor je het gedrag van bezoekers en gebruikers van je gebouw moet beïnvloeden.
  • Je wilt weten waar nudging en/of framing in je gebouw kan helpen om gedrag een ‘duwtje’ te geven.

Aan de slag met jouw eigen team?
Dit interessante programma bieden wij incompany aan. Dat betekent dat we dit programma in huis voor jouw team organiseren. Dat is al een goede optie bij vijf of meer medewerkers. Een incompanyprogramma maken we op maat en is direct toepasbaar op jullie eigen werksituatie. Neem voor meer informatie contact met ons op.

In dit incompany programma leer jij en je collega's hoe jullie het gedrag van gebruikers, bewoners en bezoekers van gebouwen ongemerkt maar overtuigend kunt beïnvloeden. Je geeft ze daarmee een ‘duwtje’ in de richting zoals jij dat wenst. En je maakt voor je eigen praktijksituatie een concreet plan van aanpak.

Mogelijke onderwerpen ochtendprogramma:

  • Wat is nudging en wat is framing?
  • Waarom werkt beïnvloeden soms beter dan uitleggen?
  • Wanneer heb je een nudge of frame nodig?

Aan de slag met:

  • Frames leren ontwerpen
  • Nudges leren ontwerpen

Mogelijke onderwerpen middagprogramma:

  • Nudging in uw praktijk
  • Rondgang langs de ingezonden praktijksituaties van de deelnemers

Aan de slag met:

  • Intervisie
    • Wat is het probleem?
    • Aanpak van de probleemanalyse
    • Wat zijn de oplossingsrichtingen en waarom?

  • Persoonlijk plan van aanpak

Afsluitende learnings:

  • Do’s & don’ts voor nudging & framing in de praktijk