Logo

Summercourse Werving en selectie via social media

Zet LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram effectief in

Opleidingbeeld
Social media zijn niet meer weg te denken in de wereld van de HR-professional. De inzet van sociale kanalen is een ideale manier om vacatures onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen. Maar hoe zet je Linkedin, Twitter, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om die ideale kandidaat te vinden? In deze summercourse gaat u hier actief mee aan de slag.
Datum en locatie: dinsdag 20 augustus 2019 om 10:00, NBC Nieuwegein
Prijs: € 590 excl. 21% btw l Summercourse prijs € 499 excl. 21% btw!

Summercourse in het kort

Wat leert u in deze summercourse?

Social media worden als werving- en selectiekanaal door veel organisaties al succesvol ingezet, maar anderen laten de mogelijkheden nog onbenut of hebben geen duidelijke social media strategie. Deze summercourse inspireert en laat je kennismaken met de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden in HRM, vanuit een strategische, maar ook met een hands-on benadering.

 

Dit zijn de resultaten van deze summercourse:

  • U weet welke social media kanalen u kunt inzetten voor het werven en selecteren van geschikte kandidaten.
  • U weet in welke kanalen de voor u relevante kandidaten zich bevinden.
  • U weet welk type content, met welke tone-of-voice, op welk tijdstip u het beste per kanaal kunt inzetten.

En als bagage neemt u mee:

  • De laatste trends op het gebied van social media.
  • Inspirerende praktijkcases waarin social media als wervingskanaal zijn ingezet.
  • Input voor het opstellen van een social media-strategie voor uw eigen organisatie.

 

Deze summercourse heeft de opzet van een boostcamp. Dit betekent dat u werkt in een klein groepje onder begeleiding van de docent aan een challenge. Het is de bedoeling dat in korte tijd een concreet concept wordt opgeleverd. U werkt aan vaardigheden als samenwerken, kennisconstructie, probleemoplossend denken, creativiteit en planmatig werken.

 

Voor wie is deze summercourse?

Voor iedere HR-professional die social media gerichter en effectiever wil inzetten bij arbeidsmarktcommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers.

Summercourse programma

Docent: Vincent Roders en Katja Staring

 

Deze summercourse heeft de opzet van een boostcamp. Hierin leert u vanuit de praktijk snel denken over een strategie voor uw social media en het bedenken van mogelijke content daarvoor (berichten, beelden, aanpak). Doordat u direct aan de slag gaat met een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leert u razendsnel hoe u social media in de praktijk inzet. 

 

10.00 uur – Ontvangst

 

10.30 uur - Start van het ochtendprogramma

 

Aandacht voor:

  • Uitleg over de verschillende sociale media (LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram)
  • Hoe stelt u een social media-strategie op? 
  • Succesvolle praktijkvoorbeelden en hands-on tips & tricks
  • Formuleren van de praktijkopdracht voor de middag aan de hand van een concrete case 

13.00 uur - Start middagprogramma

 

Aan de slag met:

  • Een eigen social-mediastrategie en de uitwerking daarvan
  • Content maken voor uw case
  • Eindpresentatie
  • Resultaten en learnings bespreken

16.00 uur - Afsluiting

Locatie
NBC
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein (bereken route)


Plattegrond

Vincent Roders

Sprekersfoto
Online expert
Vincent Roders is ondernemer met een groot digitaal hart. Sinds einde van de vorige eeuw is hij actief als online expert. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring als online marketing manager bij bekende multinationals, als Aegon, Robeco, Heijmans, Sdu en Essent. Ook is heeft veel ervaring opgedaan als docent en coach online marketing o.a. aan de Business University van Breda. De laatste jaren heeft hij veel ervaring opgedaan met werving en selectie van millennials via sociale media als Instagram en Linkedin.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.