Logo

Seminar: Meer bevlogen medewerkers met de employee journey

Leer de basics van de employee journey en alignment van medewerkers

Opleidingbeeld
Medewerkers die zich thuis voelen, elke dag het beste van zichzelf geven en weten hoe ze kunnen bijdragen aan de gemeenschappelijke ambitie: de wens van elke organisatie. Maar een aligned workforce ontstaat niet vanzelf. Het vergt continu werken aan alle factoren die ervoor zorgen dat iemand zich verbonden en betrokken voelt. Tijdens dit seminar gaat u aan de slag met alignment en bevlogenheid van medewerkers gedurende de gehele employee journey.
Datum en locatie: maandag 16 december 2019 om 09:30, NBC Nieuwegein
Prijs: € 590 excl. 21% btw
Info: 6 tot 16 deelnemers
Soort: Seminar

Meer bevlogen medewerkers met de employee journey: in het kort

 

Wat leert u in dit seminar?

Alignment vraagt om het structureel werken aan een verbetering van de employee experience op basis van een goed gestructureerde employee journey. Dat betekent continu op zoek zijn naar manieren waarop medewerker en werkgever elkaar kunnen versterken. Gedurende de gehele employee journey, alle fases die een (potentiële) medewerker doorloopt en alle contactmomenten die daarbij horen: van kandidaat tot medewerker tot oud-medewerker.

 

Tijdens dit seminar maakt u kennis met de drie fasen van de employee journey. De docenten nemen u mee langs de route van het creëren van alignment door gebruik te maken van de employee journey: een reis die al begint vóór de medewerker bij de organisatie solliciteert en niet eindigt wanneer hij het pand verlaat. 

 

Dit zijn de resultaten van het seminar:

  • U weet hoe u in verschillende fasen van de employee journey interventies kunt plegen om de bevlogenheid en alignment van medewerkers te vergroten;
  • U weet wat een Employee Value Proposition (EVP) is en hoe u die tot leven kunt brengen in de employee journey van uw organisatie;
  • U heeft handvatten, tips en tricks om direct aan de slag te gaan met het verbeteren van de employee journey in uw organisatie.

En als bagage neemt u mee:

  • U heeft inzicht in het belang van alignment en de optimale employee experience; 
  • U heeft verdiepende kennis van de verschillende fases van de employee journey en de theorie daarachter;
  • U kent relevante cases en concrete praktijkvoorbeelden van een geslaagde employee journey

 

 

Voor wie is dit seminar?

In de volgende gevallen is dit seminar zeker voor u geschikt:

  • U bent (mede)verantwoordelijk voor medewerkersbetrokkenheid en de employee journey in uw organisatie;
  • U wilt weten uit welke fasen de employee journey is opgebouwd en hoe u de employee experience in uw organisatie kunt verbeteren;
  • U wilt werken aan échte aandacht voor medewerkers en serieus aan de slag met het aantrekken, binden en boeien van medewerkers.

Deelnemers aan de masterclass ontvangen gratis een exemplaar van het boek ‘De Employee Journey’ t.w.v. €27,95. Docenten Sascha Becker en Wenda Bolink nemen u in dat boek stap voor stap mee in het optimaliseren van de employee experience tijdens de hele employee journey. Het boek biedt inzicht in de belangrijkste factoren en contactmomenten, concrete handvatten en veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

 

LET OP!  Kent u de basics van alignment en de employee journey al en wilt u meer de diepte in? HR Academy biedt naast dit seminar ook de verdiepende masterclass: Employer branding en HR over het bouwen van een sterk werkgeversimago. 

 

 


De employee journey kan worden verdeeld in drie fasen:

  • Oriënteren & solliciteren: De eerste indruk is cruciaal voor de positionering van uw organisatie als aantrekkelijke werkgever. Met een aantrekkelijk en eerlijk beeld wilt u het juiste talent aantrekken; talent dat past bij uw organisatie. Vervolgens leert u de kandidaat tijdens het sollicitatieproces beter kennen. Voor een optimale employee experience is het van essentieel belang dat het beeld dat de kandidaat vooraf heeft gevormd in dit proces wordt bevestigd en de werkgeversbelofte daadwerkelijk tot leven komt en betekenis krijgt.

  • Werken bij de organisatie: Als een medewerker eenmaal aan boord komt bij uw organisatie, is het belangrijk dat hij continu in zijn keuze wordt bevestigd. Dat betekent dat het verhaal en de belofte van uw organisatie betekenis krijgen en dat ze in het vervolg van zijn reis worden bevestigd. Dat start bij onboarding tijdens de eerste honderd dagen, maar stopt daarna niet. Het is cruciaal de medewerker continu op de hoogte te houden over ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en hem daar actief bij te betrekken en te faciliteren.
  • Uitstroom. Met welke reden medewerkers ook vertrekken, u wilt dat ze met een goed gevoel uw organisatie verlaten en ambassadeur blijven. In de laatste fase zijn er diverse contactmomenten en factoren die impact hebben op de beeldvorming van vertrekkende medewerkers. Van een respectvol afscheid, tot alumni-activiteiten om de relatie met oud-medewerkers te onderhouden. 

 

Meer bevlogen medewerkers met de employee journey: programma

Tijdens dit seminar maakt u kennis met de drie fasen van de employee journey. Vervolgens gaat u aan de slag met alignment en bevlogenheid van medewerkers gedurende de gehele employee journey in uw organisatie.  

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende gespecialiseerde docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen. 

 

Dit is het programma: 

 

9.00 uur - Ontvangst met koffie en thee

 

09.30 uur - Start ochtenprogramma


Met aandacht voor:

  • Kennismaken en leerdoelen 
  • De basis van alignment
  • Trends & ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie 
  • Introductie van de employee journey

Aan de slag met:

  • Opdracht 1: De Employee Value Proposition (EVP) 

 

13.30 uur - Start middagprogramma


Met aandacht voor de belangrijkste contactmomenten van de drie fasen van de employee journey:

  • Fase 1: Zichtbaarheid van het werkgeversmerk, preboarding
  • Fase 2: Onboarding, re- en crossboarding
  • Fase 3: Afscheid nemen, alumni-activiteiten 

Aan de slag met:

  • Opdracht 2: De EVP tot leven brengen binnen de employee journey, opstellen gaps en kansen 

 

16.30 uur - Afsluiting met netwerkborrel

 

Locatie
NBC
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein (bereken route)


Plattegrond

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing director
Bea Aarnoutse is managing director en heeft meer dan twintig jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Auteur van het boek Alignment 2.0. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van medewerkers, interne communicatie, change- en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie- als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant bij PROOF
Millennial. Optimist met een scherpe blik. Wil een bijdrage leveren aan de maatschappij en werkte daarom enkele jaren als consultant binnen de overheid. Daar besloot Wenda dat werk meer moet betekenen dan zekerheid. Namelijk: een experience die aansluit bij haar identiteit, purpose, wensen en behoeften. Dat wil ze ook mogelijk maken voor anderen. Daarom werkt Wenda sinds vier jaar bij PROOF. Als strategy consultant helpt zij organisaties bij het vertalen van hun ambities naar een awe-inspiring employee experience gedurende de gehele employee journey. 

Sascha Becker

Sprekersfoto
head of strategy bij PROOF
Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam. Vervolgens naar bureauzijde gegaan: LBi Lost Boys, TBWA\ARA en digital production agency IIZT. Na een intermezzo als interim-marketingmanager bij het online platform Expatica, tien jaar geleden begonnen bij TMP Worldwide dat vier jaar geleden werd overgenomen door PROOF. Als head of strategy bij PROOF inspireert hij A-merken in binnen- en buitenland om succesvol en gestructureerd invulling te geven aan de hele employee journey. Van voordat een medewerker in dienst komt en tijdens zijn dienstverband, tot ver nadat een talent weer vertrokken is.

Camille van de Loo

Sprekersfoto
junior strategy consultant bij PROOF
Camille werkt als junior strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Camille de communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Camille nauw samen met Bea, Sascha en Wenda.

Downloads


Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.