Seminar: Meer bevlogen medewerkers met de employee journey
Leer de basics van de employee journey en alignment van medewerkers

Overzicht
Meer bevlogen medewerkers met de employee journey: in het kort
Wat leert u in dit seminar?
Alignment vraagt om het structureel werken aan een verbetering van de employee experience op basis van een goed gestructureerde employee journey. Dat betekent continu op zoek zijn naar manieren waarop medewerker en werkgever elkaar kunnen versterken. Gedurende de gehele employee journey, alle fases die een (potentiële) medewerker doorloopt en alle contactmomenten die daarbij horen: van kandidaat tot medewerker tot oud-medewerker.
Tijdens dit seminar maakt u kennis met de drie fasen van de employee journey. De docenten nemen u mee langs de route van het creëren van alignment door gebruik te maken van de employee journey: een reis die al begint vóór de medewerker bij de organisatie solliciteert en niet eindigt wanneer hij het pand verlaat.
Dit zijn de resultaten van het seminar:
- U weet hoe u in verschillende fasen van de employee journey interventies kunt plegen om de bevlogenheid en alignment van medewerkers te vergroten;
- U weet wat een Employee Value Proposition (EVP) is en hoe u die tot leven kunt brengen in de employee journey van uw organisatie;
- U heeft handvatten, tips en tricks om direct aan de slag te gaan met het verbeteren van de employee journey in uw organisatie.
En als bagage neemt u mee:
- U heeft inzicht in het belang van alignment en de optimale employee experience;
- U heeft verdiepende kennis van de verschillende fases van de employee journey en de theorie daarachter;
- U kent relevante cases en concrete praktijkvoorbeelden van een geslaagde employee journey
Voor wie is dit seminar?
In de volgende gevallen is dit seminar zeker voor u geschikt:
- U bent (mede)verantwoordelijk voor medewerkersbetrokkenheid en de employee journey in uw organisatie;
- U wilt weten uit welke fasen de employee journey is opgebouwd en hoe u de employee experience in uw organisatie kunt verbeteren;
- U wilt werken aan échte aandacht voor medewerkers en serieus aan de slag met het aantrekken, binden en boeien van medewerkers.
Deelnemers aan de masterclass ontvangen gratis een exemplaar van het boek ‘De Employee Journey’ t.w.v. €27,95. Docenten Sascha Becker en Wenda Bolink nemen u in dat boek stap voor stap mee in het optimaliseren van de employee experience tijdens de hele employee journey. Het boek biedt inzicht in de belangrijkste factoren en contactmomenten, concrete handvatten en veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.
LET OP! Kent u de basics van alignment en de employee journey al en wilt u meer de diepte in? HR Academy biedt naast dit seminar ook de verdiepende masterclass: Employer branding en HR over het bouwen van een sterk werkgeversimago.
Details
De employee journey kan worden verdeeld in drie fasen:
- Oriënteren & solliciteren: De eerste indruk is cruciaal voor de positionering van uw organisatie als aantrekkelijke werkgever. Met een aantrekkelijk en eerlijk beeld wilt u het juiste talent aantrekken; talent dat past bij uw organisatie. Vervolgens leert u de kandidaat tijdens het sollicitatieproces beter kennen. Voor een optimale employee experience is het van essentieel belang dat het beeld dat de kandidaat vooraf heeft gevormd in dit proces wordt bevestigd en de werkgeversbelofte daadwerkelijk tot leven komt en betekenis krijgt.
- Werken bij de organisatie: Als een medewerker eenmaal aan boord komt bij uw organisatie, is het belangrijk dat hij continu in zijn keuze wordt bevestigd. Dat betekent dat het verhaal en de belofte van uw organisatie betekenis krijgen en dat ze in het vervolg van zijn reis worden bevestigd. Dat start bij onboarding tijdens de eerste honderd dagen, maar stopt daarna niet. Het is cruciaal de medewerker continu op de hoogte te houden over ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en hem daar actief bij te betrekken en te faciliteren.
- Uitstroom. Met welke reden medewerkers ook vertrekken, u wilt dat ze met een goed gevoel uw organisatie verlaten en ambassadeur blijven. In de laatste fase zijn er diverse contactmomenten en factoren die impact hebben op de beeldvorming van vertrekkende medewerkers. Van een respectvol afscheid, tot alumni-activiteiten om de relatie met oud-medewerkers te onderhouden.
Programma
Meer bevlogen medewerkers met de employee journey: programma
Tijdens dit seminar maakt u kennis met de drie fasen van de employee journey. Vervolgens gaat u aan de slag met alignment en bevlogenheid van medewerkers gedurende de gehele employee journey in uw organisatie.
HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende gespecialiseerde docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen.
Dit is het programma:
9.00 uur - Ontvangst met koffie en thee
09.30 uur - Start ochtenprogramma
Met aandacht voor:
- Kennismaken en leerdoelen
- De basis van alignment
- Trends & ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie
- Introductie van de employee journey
Aan de slag met:
- Opdracht 1: De Employee Value Proposition (EVP)
13.30 uur - Start middagprogramma
Met aandacht voor de belangrijkste contactmomenten van de drie fasen van de employee journey:
- Fase 1: Zichtbaarheid van het werkgeversmerk, preboarding
- Fase 2: Onboarding, re- en crossboarding
- Fase 3: Afscheid nemen, alumni-activiteiten
Aan de slag met:
- Opdracht 2: De EVP tot leven brengen binnen de employee journey, opstellen gaps en kansen
16.30 uur - Afsluiting met netwerkborrel
Sprekers
Bea Aarnoutse

Wenda Bolink

Sascha Becker

Camille van de Loo
