Logo

Seminar: Meer bevlogen medewerkers met de employee journey

Leer de basics van de employee journey en alignment

Opleidingbeeld
Medewerkers die zich thuis voelen, iedere dag het beste van zichzelf geven en weten hoe ze kunnen bijdragen aan de gemeenschappelijke ambitie: een streven van elke organisatie. Maar een aligned workforce ontstaat niet vanzelf. Het vergt continu werken aan alle factoren die ervoor zorgen dat iemand zich verbonden en betrokken voelt. Tijdens dit seminar gaat u aan de slag met de basics van alignment van medewerkers waarbij we gebruik maken van de employee journey.
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 590 excl. 21% btw
Soort: Seminar

Elke organisatie ambieert een aligned workforce, waarbinnen de medewerker een sleutelpositie heeft gekregen voor klanttevredenheid en op langere termijn voor de reputatie van de organisatie. Maar hoe pakt u dit aan?

 

Bevlogenheid vraagt om structurele aandacht

Alignment vraagt om het structureel werken aan een verbetering van de employee experience, op basis van een goed gestructureerde employee journey. Dat betekent continu op zoek zijn naar manieren waarop medewerker en werkgever elkaar kunnen versterken. Gedurende de gehele employee journey, alle fases die een kandidaat doorloopt en alle contactmomenten die daarbij horen: van kandidaat tot medewerker tot oud-medewerker. Een ideale employee experience gedurende de gehele employee journey klinkt simpel, maar organisaties die erin slagen medewerkers te motiveren én de juiste dingen te laten doen, zijn schaars. 

 

Vier fasen van de employee journey 

Tijdens dit seminar maakt u kennis met de vier fasen van de employee journey en de basis van alignment. De docenten Bea Aarnoutse en/of Wenda Bolink nemen u mee langs de route van het creëren van betrokkenheid en alignment door gebruik te maken van de employee journey: een reis die al begint vóór de medewerker bij de organisatie solliciteert en niet eindigt wanneer hij het pand verlaat. 

 

De employee journey kan verdeeld worden in vier fasen:

  • Employer branding & recruitment: De eerste indruk is cruciaal voor de positionering als werkgever. Omdat er maar één kans is om een goede indruk te maken, is het zaak dat die eerste indruk klopt. Dat er een helder, aantrekkelijk beeld wordt geschetst. 
  • Selection & employment: In deze fase wordt onderzocht of de organisatie en de kandidaat bij elkaar passen. Dit vormt de basis van alignment in het vervolg van de employee journey en voorkomt discrepantie tussen verwachtingen en werkelijkheid in een later stadium.
  • Internal alignment: Hoe verloopt het als iemand in dienst komt bij een werkgever? Dit is hét moment om het verhaal van de organisatie toe te lichten, de nieuwe medewerker handvatten te bieden om zich het verhaal eigen te maken en verwachtingen over en weer scherp te krijgen.
  • External engagement: Maakt een medewerker de volgende stap buiten het bedrijf, dan is het belangrijk om goed uit elkaar te gaan. Hoe vreemd het misschien ook klinkt: een exitgesprek biedt veel kansen voor alignment.

 

Resultaten van het seminar

Dit seminar biedt u:

  • inzicht in het belang van alignment en de basics van de employee journey;
  • verdieping in de verschillende fasen van de journey en de theorie achter en relevantie van de employee journey;
  • handvatten, tips en tricks om direct aan de slag te gaan met de employee journey;
  • veel interessante cases met concrete voorbeelden uit de praktijk.

 

Voor wie is dit seminar geschikt?

Dit seminar is bedoeld voor HR-professionals en leidinggevenden die willen kennismaken met alignment en de employee journey. Professionals die zich inzetten voor échte aandacht voor medewerkers en serieus aan de slag willen met het aantrekken, binden en boeien van de juiste medewerkers. 

 

 

Deelname

Deelnemers aan het seminar ontvangen een exemplaar van het boek ‘Alignment 2.0’  t.w.v. €27,95. Bea Aarnoutse neemt u in het boek stap voor stap mee in het optimaliseren van uw eigen employee journey en het creëren van alignment. Het boek biedt concrete handvatten en veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

 

LET OP!  Kent u de basics van alignment en de employee journey al en wilt u meer de diepte in? HR Academy biedt naast dit seminar ook de verdiepende masterclass: Employer branding en HR over het bouwen van een sterk werkgeversimago en het opstellen van uw Employee Value Proposition (EVP). 

 

9.00 uur

Ontvangst en kennismaking

 

09.30 uur

De basis van betrokkenheid en alignment

Met daarin aandacht voor de vragen:

  • Wat is alignment?
  • Welke rol speelt de employee journey?
  • Welke stakeholders zijn hier bij betrokken?

 

11.00 uur

De vier fasen van de employee journey 

 

12.30 uur 

Lunch

 

13.30 uur

Beïnvloeden van de employee journey

Met daarin o.a. aandacht voor:

  • Why, how & what?
  • Invloed van betrokkenheid en cultuur
  • Rol van leidinggevenden 

 

15.00 uur

Meten is weten

Met daarin aandacht voor de meetinstrumenten die u kunt inzetten binnen de verschillende stappen van de employee journey.

 

16.00 uur

Uw praktijk besproken

 

16.45 uur

Afsluiting

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende specialistische docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen. 

 

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing partner en strategy director
Bea Aarnoutse is managing partner en strategy director bij PROOF en heeft meer dan vijftien jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van (toekomstige) medewerkers, interne communicatie, change en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant
Wenda Bolink en werkt als strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Wenda de merk- en communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Wenda nauw samen met Bea, die tevens strategy director is.

Downloads

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

CEDEO-erkenning

Alle opleidingen hebben een CEDEO-erkenning.
Cedeo
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.