Logo

Meer betrokkenheid met de Employee Journey

Route naar verbondenheid en betrokkenheid: aligned workforce

Opleidingbeeld
Voelen uw medewerkers of collega’s zich thuis binnen uw organisatie? Geven zij iedere dag het beste van zichzelf en dragen zij gedreven bij aan de doelen van de organisatie? Veel HR-professionals zoeken naar nieuwe wegen om medewerkers gelukkig en betrokken te houden. Want een aligned workforce draagt bij aan het vernieuwen en verbeteren van business. Dit vraagt om een structurele aanpak, waarin aandacht voor de ‘employee journey’, de reis van de medewerker, uitkomst biedt. Maar hoe pakt u dit nu aan?
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 590 excl. 21% btw
Soort: Seminar

Het levert veel op als organisaties niet alleen kijken naar wat de klant wil, maar ook weten en werken aan wat medewerkers willen. Goed zorgen voor medewerkers draagt vroeg of laat bij aan het realiseren van organisatiedoelen. Steeds meer organisaties zien dat in. De medewerker krijgt een sleutelpositie in het optimaliseren van klanttevredenheid en levert een belangrijke bijdrage aan het opbouwen van een goede reputatie van de organisatie. Een goede reputatie, dat wil iedereen. 

 

Vier fasen van de employee journey

Marketeers zijn al jaren bezig met het in kaart brengen van de customer journey. Maar de ontdekkingen die HR-professionals kunnen doen met het in kaart brengen van de employee journey zijn minstens zo waardevol om aan alignment te bouwen. Bea Aarnoutse en Wenda Bolink nemen u tijdens dit geheel nieuw ontwikkelde interactieve seminar mee langs de route in het creëren van betrokkenheid en alignment door gebruik te maken van de employee journey. 

 

De employee journey is een reis die al begint vóór de medewerker bij de organisatie solliciteert en doorgaat als hij het pand verlaat. Deze reis kan worden opgeknipt in vier fasen: 

  • Beeldvorming:  wat is het beeld dat een potentiële medewerker krijgt van een werkgever?
  • Bevestiging: wordt dat beeld bekrachtigd?
  • Betekenis: maakt de organisatie - eenmaal in dienst - de belofte ook echt waar en hoe word je daar als medewerker bij betrokken en kun je bijdragen aan het gezamenlijke doel?
  • Verbondenheid: blijf je verbonden, ook na het verlaten van de organisatie?

Voorbeelden uit de praktijk

Tijdens het seminar krijgt u concrete handvatten en veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk om te werken aan je eigen employee journey.  Zo ben je continue bezig met het creëren van een aligned workforce. Zij verbindt deze kennis aan uw internal branding en employer branding strategie, waardoor u in één keer stappen voorwaarts kunt zetten.

 

Resultaten van het seminar

Na afloop van het seminar heeft u: 

  • Kennis van de opbouw van de employee journey;
  • Inzicht in de middelen die u als HR in kunt zetten om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten;
  • Een overzicht van verschillende meetinstrumenten, die u in kunt zetten binnen iedere fase van de journey (o.a. het EcQ-model, de ‘Ready, Willing & Able’-metingen en het vaststellen van NPS en eNPS).

Doelgroep

Dit seminar is bedoeld voor HR-professionals en leidinggevenden die zich hard maken voor échte aandacht voor medewerkers, die serieus aan de slag zijn met het (ver)binden en  betrekken van medewerkers, het aantrekken en behouden van talent en het uitwerken van strategieën die bijdragen aan een aligned workforce. 

 

Deelname

Deelnemers aan het seminar ontvangen een exemplaar van het boek ‘Alignment 2.0.’, t.w.v. € 27,95. Bea Aarnoutse neemt u in het boek stap voor stap mee in de het optimaliseren van je eigen employee journey en het creëren van alignment. Het boek biedt u concrete handvatten en veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

 

9.00 uur

Ontvangst en kennismaking

 

09.30 uur

De basis van betrokkenheid en alignment

Met daarin aandacht voor de vragen:

  • Wat is alignment?
  • Welke rol speelt de employee journey?
  • Welke stakeholders zijn hier bij betrokken?

 

11.00 uur

De vier fasen van de employee journey 

 

12.30 uur 

Lunch

 

13.30 uur

Beïnvloeden van de employee journey

Met daarin o.a. aandacht voor:

  • Why, how & what?
  • Invloed van betrokkenheid en cultuur
  • Rol van leidinggevenden 

 

15.00 uur

Meten is weten

Met daarin aandacht voor de meetinstrumenten die u kunt inzetten binnen de verschillende stappen van de employee journey.

 

16.00 uur

Uw praktijk besproken

 

16.45 uur

Afsluiting

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende specialistische docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen. 

 

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing partner en strategy director
Bea Aarnoutse is managing partner en strategy director bij PROOF en heeft meer dan vijftien jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van (toekomstige) medewerkers, interne communicatie, change en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant
Wenda Bolink en werkt als strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Wenda de merk- en communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Wenda nauw samen met Bea, die tevens strategy director is.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.