Logo

Masterclass Slimmere werving en selectie met (e)recruitment tools

Aan de slag met nieuwe tools, kanalen en de juiste vacatureteksten

Opleidingbeeld
In een schaarse markt is het vechten om talent. Hoe komt u daarin sneller in contact met de juiste kandidaten? En hoe vergroot u de kans dat u echt de beste kandidaat selecteert? Moderne e-recruitment tools en -technieken kunnen u daarbij helpen. Er komen steeds meer digitale oplossingen beschikbaar die slimme toepassing mogelijk maken. Maar welke zijn geschikt voor u, en hoe kunt u ze effectief inzetten? Specialist Bas van de Haterd geeft u in deze masterclass een vliegende start in scoren met e-recruitment.

De Masterclass in het kort 

Voor wie?

Bent u verantwoordelijk voor recruitment? En wilt u nog betere en meer resultaten halen uit hun inspanningen voor werving en selectie?

 

Of wilt u zich juist op de hoogte brengen van de nieuwste tools en technieken voor wervings- en selectieprocessen om te bekijken wat er voor uw organisatie nog valt te halen? 

 

Dan geeft deelname aan deze Masterclass u een hoog rendement. Want in één dag krijgt u het overzicht van bruikbare tools en technieken, ziet u hoe andere organisaties deze succesvol gebruiken en krijgt u inzicht in welke tooling en methoden in uw selectieproces passen. 

 

Wat leert u in deze Masterclass?

In de Masterclass krijgt u uitleg, en overzicht en u gaat ook zelf aan de slag. En u kunt u eigen werk meenemen! Want aan de hand van een recente vacature-casus krijgt u duidelijk inzicht in de kansen voor optimalisatie. Zo biedt deze dag u een effectieve mix van vergaren van nieuwe kennis en inzichten én vaardigheden om direct toe te passen. 

 

Dit neemt u mee uit de Masterclass:

  • Inzicht in stand van zaken van moderne tools voor werving en selectie: eigenschappen en vooral de toepassing.
  • Terug naar de basis: hoe u een goede vacaturetekst schrijft.
  • Gebruik van uw eigen recruitmentsite: voorbeelden, cases en de wijze van inzet.
  • Inzet van chatbots: inspiratievoorbeelden voor effectieve toepassing.
  • Selectie van mediakanalen: criteria om met de juiste kandidaten in contact te komen.
  • Preselectie: assessment tools gebruiken om kandidaten te filteren.
  • Gamebased assessment: hoe spelvormen te gebruiken om kandidaten te kiezen.

Beschrijving van de Masterclass 

War for Talent

In een schaarse markt is het vechten om talent. In het wervings- en selectieproces is het zaak om alle zeilen bij te zetten om potentiële kandidaten te verleiden om te reageren. En uit de beschikbare kandidaten moet u vervolgens de juiste kiezen om een kwantitatief hoogwaardige instroom veilig te stellen. 

 

Social media en moderne (e)recruitment tools en technieken zijn dan van grote waarde. Maar welke tools dan? En hoe zet u ze aan het werk voor u? In deze masterclass krijgt u een vliegende start om succesvol te zijn in uw ‘war for talent’ met e-recruitment!

 

Technologie als enabler

Technologie maakt het mogelijk om op heel nieuwe manieren beter mensen te vinden. Zo is bij het werven van medewerkers social media niet meer weg te denken. En helpen technieken met moeilijke namen echt om effectiever te werken. Ook in het selectieproces zijn meer resultaten te halen met fraaie tooling zoals game-based assessments. 

 

In deze Masterclass geeft specialist Bas van de Haterd u het overzicht van bruikbare tools en technieken en illustreert u de do’s and don’ts aan de hand van uiteenlopende voorbeelden uit de praktijk. En u gaat ook zelf aan de slag met praktische en interessante opdrachten die u helpen in uw praktijk een vliegende start te maken. 

 

Neem uw werk mee!

Om de vertaling naar uw praktijk meteen te maken vraagt de docent u om een recente vacature(tekst) mee te nemen met informatie over reacties en statistieken van de recruitement website van uw organisatie (indien aanwezig). Na inschrijving ontvangt u hierover een meer informatie.

09.00 uur I Opening en kennismaking

  • Wie is wie?
  • Leerdoelen van de deelnemers

09.15 uur I Trends en ontwikkelingen in werving en selectie

  • Traditionele werving en selectie versus moderne methodieken en technologie 
  • Nieuwe kanalen zijn in opkomst (o.a.: Google for Job; Facebook Jobs; LinkedIn; Chatbots) 
  • Moderne tooling (o.a.: Candidate ID; Robo Recruiter; Kack.it)

10.00 uur I Aan de slag met de vacaturetekst

  • Voorbeelden en inspiratie
  • Tips over tekst, stijl, inhoud en tooling
  • Aan de slag met het herschrijven van uw vacature met de VacatureVerbeteraar 

11.15 uur I Koffiepauze

 

11.30 uur I Aan de slag met de recruitmentsite

  • Voorbeelden en inspiratie
  • Tips voor de inrichting van de site 
  • Aan de slag met drie verbeterpunten op een recruitmentsite

12.30 uur I Lunchpauze

 

13.30 uur I Aan de slag met de juiste media kanalen

  • Voorbeelden en inspiratie (o.a.: Glassdoor, Social, owned & paid)
  • Aan de slag met het Vonq dashboard: zoek voor de herschreven vacaturetekst de juiste kanalen met Vonq 

15.00 uur I Theepauze

 

15.15 uur I Aan de slag met assesment tooling (pre-selectie en game-based assessment)

  • Voorbeelden en inspiratie (o.a. Kack.it) 
  • De link leggen tussen game-based assessments en selectie

16.30 uur I Wrap Up

  • Leerdoelen behaald?
  • Persoonlijke actiepunten individuele deelnemers (3X)
  • Inzamelen actiepunten

 

Bas van de Haterd

Sprekersfoto
Professioneel Bemoeial
Bas van de Haterd staat bekend als een Professioneel Bemoeial. Bas heeft zichzelf als persoonlijk doel gesteld om de wereld iets mooier te maken dan hij nu is. Aangezien werk een heel groot onderdeel van ons leven is, ligt zijn focus dan ook op het verbeteren van arbeidsmarkt. Daarbij onderscheidt hij twee focusgebieden. De eerste is dat hij organisaties beter wil leren werven. Door een betere match tussen organisaties en werknemers worden beiden veel gelukkiger. Zijn tweede focus is op het anders werken. Ook wel het nieuwe werken genoemd of slimmer werken. Als organisaties anders zouden gaan werken worden ze niet alleen veel efficiënter, maar de medewerkers ook veel gelukkiger. Naast advieswerk verzorgt Bas lezingen en trainingen schrijft boeken en doet het nodige aan vrijwilligerswerk.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.