Logo

Masterclass: Employer branding en HR

In zes stappen bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Opleidingbeeld
Een organisatie die medewerkers werft en bindt die echt passen bij haar missie, visie en cultuur, presteert aantoonbaar beter. Maar hoe doe je dat? Structureel werken aan een verbetering van de employee experience, op basis van een goed gestructureerde employee journey, biedt veel kansen. Medewerkers kiezen voor een organisatie die aansluit bij hun eigen identiteit, purpose, wensen en behoeften. Voor organisaties wordt het steeds moeilijker om de juiste kandidaten aan te trekken. Goede specialisten zijn schaars en hebben de organisaties weer voor het uitkiezen. Tijdens deze interactieve masterclass focussen de docenten zich op de eerste fase van de employee journey: oriënteren en solliciteren (employer branding).
Datum en locatie: donderdag 29 november 2018 om 09:30, NBC Nieuwegein
Prijs: € 790 excl. 21% btw

Met employer branding werkt u structureel aan een sterk werkgeversimago voor bestaande en potentiële medewerkers en versterkt u de positie van uw organisatie op de arbeidsmarkt. 

 

Werkgeversimago en het werven van talenten

Een werkgeversbelofte, -verhaal en -merk zijn de bouwstenen voor een sterk werkgeversmerk: een authentiek, onderscheidend en aansprekend imago dat de juiste talenten aantrekt én behoudt. Het gaat namelijk niet om het aantrekken van zoveel mogelijk medewerkers, maar om het aantrekken van de juiste medewerkers. De mensen die het beste bij uw organisatie passen.

 

De Employee Value Proposition 

Aan de employee journey ligt een sterke belofte richting (potentiële) medewerkers ten grondslag: de zogenaamde Employee Value Proposition (EVP). Een sterke EVP is gebaseerd op inzicht in de drijfveren van de (wervings)doelgroepen, hoe uw organisatie zich onderscheidt van haar grootste concurrenten en de identiteit van uw organisatie. Tijdens deze masterclass gaat u aan de slag met de EVP. Daarbij komen vragen aan de orde als:

  • Hoe ontwikkelt u een onderscheidende, relevante en aantrekkelijke EVP? 
  • Hoe vertaalt u het werkgeversverhaal vervolgens naar een sterk creatief concept en een slimme communicatiestrategie met een centrale rol voor eigen medewerkers? 
  • Wat is daarbij de rol van de ‘werken bij’-site en van social media? 

Deze masterclass geeft, op basis van veel voorbeelden uit de praktijk, antwoord op al deze vragen.

 

Resultaten van de masterclass

De masterclass biedt u:

  • inzicht in de employee journey;
  • verdieping op de eerste fase van de employee journey: oriënteren en solliciteren;
  • inzicht in de belangrijkste touchpoints binnen de eerste fase;
  • inzicht in het ontwikkelen van een EVP;
  • handvatten, tips en tricks om direct aan de slag te gaan met employer branding;
  • veel interessante cases met concrete voorbeelden uit de praktijk.

Voor wie is deze masterclass geschikt?

Deze masterclass is bedoeld voor HR- en communicatiemanagers en -directeuren die verantwoordelijk zijn voor employer branding. De masterclass is geschikt voor professionals die al beschikken over basiskennis van de employee journey en employer branding.

 

Deelname

Deelnemers aan de masterclass ontvangen een exemplaar van het boek ‘De Employee Journey’ t.w.v. €27,95. Auteurs Sascha Becker en Wenda Bolink nemen u in het boek stap voor stap mee in het optimaliseren van de employee experience tijdens de hele employee journey. Het boek biedt inzicht in de belangrijkste factoren en contactmomenten, concrete handvatten en veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

 

LET OP!  Wilt u juist basiskennis opdoen over de employee journey en alignment? HR Academy biedt naast deze masterclass ook het Seminar: Meer bevlogenheid met de Employee Journey over de drie fasen van de employee journey en een ideale employee experience.  

 

 

9.00 uur

Ontvangst met koffie en thee

 

09.30 uur

Kennismaken en leerdoelen

Introductie, met o.a. aandacht voor:

  • Trends & ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie 
  • De employee journey
  • Employer branding
  • Employee Value Proposition (EVP)

12.30 uur

Lunch

 

13.30 uur

Opdracht 1: Ontwikkelen EVP

 

14.15 

Middagprogramma, met o.a. aandacht voor:

  • Een sterk verhaal
  • Communicatiestrategie, incl. candidate journey en belangrijkste contactmomenten

Opdracht 2: Ontwikkelen social media aanpak  

 

15.30 uur

Communicatieconcept, uitwerking, meten en bijsturen   

 

16.30 uur

Afsluiting met netwerkborrel

 

Een half uur voor start van het programma bent u al van harte welkom. U kunt dan gerust een kopje thee of koffie drinken!

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende specialistische docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen. 

 

Locatie
NBC
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein (bereken route)


Plattegrond

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing partner en strategy director
Bea Aarnoutse is managing partner en strategy director bij PROOF en heeft meer dan vijftien jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van (toekomstige) medewerkers, interne communicatie, change en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant bij PROOF
Millennial. Optimist met een scherpe blik. Wil een bijdrage leveren aan de maatschappij en werkte daarom enkele jaren als consultant binnen de overheid. Daar besloot Wenda dat werk meer moet betekenen dan zekerheid. Namelijk: een experience die aansluit bij haar identiteit, purpose, wensen en behoeften. Dat wil ze ook mogelijk maken voor anderen. Daarom werkt Wenda sinds vier jaar bij PROOF. Als strategy consultant helpt zij organisaties bij het vertalen van hun ambities naar een awe-inspiring employee experience gedurende de gehele employee journey. 

Sascha Becker

Sprekersfoto
head of strategy bij PROOF
Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam. Vervolgens naar bureauzijde gegaan: LBi Lost Boys, TBWA\ARA en digital production agency IIZT. Na een intermezzo als interim-marketingmanager bij het online platform Expatica, tien jaar geleden begonnen bij TMP Worldwide dat vier jaar geleden werd overgenomen door PROOF. Als head of strategy bij PROOF inspireert hij A-merken in binnen- en buitenland om succesvol en gestructureerd invulling te geven aan de hele employee journey. Van voordat een medewerker in dienst komt en tijdens zijn dienstverband, tot ver nadat een talent weer vertrokken is.

Camille van de Loo

Sprekersfoto
junior strategy consultant bij PROOF
Camille werkt als junior strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Camille de communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Camille nauw samen met Bea, Sascha en Wenda.

Downloads

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

CEDEO-erkenning

Alle opleidingen hebben een CEDEO-erkenning.
Cedeo
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.