Logo

Masterclass: Employer branding en HR

Een verdieping in het bouwen van een sterk werkgeversmerk

Opleidingbeeld
Structureel werken aan een verbetering van de employee experience op basis van een heldere employee journey, biedt veel kansen. Medewerkers kiezen voor een organisatie die aansluit bij hun eigen identiteit, doel, wensen en behoeften. Voor organisaties wordt het steeds moeilijker om de juiste kandidaten aan te trekken. Goede specialisten zijn schaars en hebben de organisaties weer voor het uitkiezen. Tijdens deze interactieve masterclass gaat u aan de slag met de eerste fase van de employee journey: employer branding.
Datum en locatie: donderdag 29 november 2018 om 09:30, NBC Nieuwegein
Prijs: € 790 excl. 21% btw

Een organisatie die medewerkers werft en bindt die echt passen bij haar missie, visie en cultuur, presteert aantoonbaar beter. Maar hoe doet u dat?

 

Werkgeversimago en het werven van talenten

Met employer branding werkt u structureel aan een sterk werkgeversimago voor bestaande en potentiële medewerkers en versterkt u de positie van uw organisatie op de arbeidsmarkt. Een werkgeversbelofte, -verhaal en -merk zijn de bouwstenen voor een sterk werkgeversmerk: een authentiek, onderscheidend en aansprekend imago dat de juiste talenten aantrekt én behoudt. Het gaat namelijk niet om het aantrekken van zoveel mogelijk medewerkers, maar om het aantrekken van de juiste medewerkers. De mensen die het beste bij uw organisatie passen.

 

De Employee Value Proposition 

Aan de employee journey ligt een sterke belofte richting (potentiële) medewerkers ten grondslag: de zogenaamde Employee Value Proposition (EVP). Een sterke EVP is gebaseerd op inzicht in de drijfveren van de (wervings)doelgroepen, hoe uw organisatie zich onderscheidt van haar grootste concurrenten en de identiteit van uw organisatie. Tijdens deze masterclass gaat u aan de slag met de EVP. Daarbij komen vragen aan de orde als:

  • Hoe ontwikkelt u een onderscheidende, relevante en aantrekkelijke EVP? 
  • Hoe vertaalt u het werkgeversverhaal vervolgens naar een sterk creatief idee en een slimme communicatiestrategie met een centrale rol voor eigen medewerkers? 
  • Wat is daarbij de rol van het "werken bij" deel op uw website en van social media? 

Deze masterclass geeft, op basis van veel voorbeelden uit de praktijk, antwoord op al deze vragen.

 

Resultaten van de masterclass

De masterclass biedt u:

  • inzicht in de employee journey;
  • verdieping op de eerste fase van de employee journey: employer branding & recruitment;
  • inzicht in de belangrijkste touchpoints binnen employer branding;
  • de uitgangspunten die gelden bij het opstellen van een EVP;
  • handvatten, tips en tricks om direct aan de slag te gaan met employer branding;
  • veel interessante cases met concrete voorbeelden uit de praktijk.

 

Voor wie is deze masterclass geschikt?

Deze masterclass is bedoeld voor HR- en communicatiemanagers en -directeuren die verantwoordelijk zijn voor employer branding. De masterclass is geschikt voor professionals die al beschikken over basiskennis van de employee journey en employer branding.

 

 

Deelname

Deelnemers ontvangen het boek 'Alignment 2.0' t.w.v. 27,95. Bea Aarnoutse neemt u in het boek stap voor stap mee in het optimaliseren van uw eigen employee journey, inclusief employer branding en het creëren van alignment. 

 

LET OP!  Wilt u juist basiskennis opdoen over de employee journey en alignment? HR Academy biedt naast deze masterclass ook het seminar: Meer bevlogenheid met de Employee Journey over de vier fasen van de employee journey en een ideale employee experience.  

 

09.30 uur
Ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie


10.30 uur
Koffie/theepauze

 

10.45 uur
Belang van een onderscheidende, relevante en aantrekkelijke positionering

 

12.30 uur
Lunch

 

13.30 uur
Communicatiestrategie, communicatie-instrumenten

 

14.30 uur
Koffie/theepauze

 

14.45 uur
Het mediaplan, de recruitmentsite, monitoren, meten en evalueren

 

16.00 uur
Vragen

 

16.30 uur
Afsluiting met netwerkborrel

 

Een half uur voor start van het programma bent u al van harte welkom. U kunt dan gerust een kopje thee of koffie drinken!

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende specialistische docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen. 

 

Locatie
NBC
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein (bereken route)


Plattegrond

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing partner en strategy director
Bea Aarnoutse is managing partner en strategy director bij PROOF en heeft meer dan vijftien jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van (toekomstige) medewerkers, interne communicatie, change en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant
Wenda Bolink en werkt als strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Wenda de merk- en communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Wenda nauw samen met Bea, die tevens strategy director is.

Downloads

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

CEDEO-erkenning

Alle opleidingen hebben een CEDEO-erkenning.
Cedeo
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.