Logo

Live online seminar: Anders werken en de rol van HR na corona

Stappenplan om de organisatie mee te nemen in veranderingen

Opleidingbeeld
Daar waar nieuwe manieren van werken voorheen veel tijd en inspanning vergden, gaan veranderingen sinds de corona-uitbraak razendsnel. Zo wil een groot deel van de medewerkers blijvend vanuit huis kunnen werken en beleeft online vergaderen de definitieve doorbraak. Wat kunnen we leren van deze bijzondere tijd en hoe nemen we andere manieren van werken mee naar de toekomst? Dit live online seminar helpt u op weg.
Datum en locatie: dinsdag 6 oktober 2020 om 09:00, achter uw eigen computer
Prijs: € 299 excl. 21% btw
Info: 6 tot 12 personen

Live online seminar: in het kort

Wat leert u?

Vrijheid en vertrouwen zijn belangrijke voorwaarden voor anders werken. Dat is voor veel organisaties een uitdaging, want op allerlei terreinen wordt beleid geformuleerd, worden processen in kaart gebracht en worden procedures, protocollen en werkinstructies opgesteld. Door de coronacrisis staan deze vertrouwde zekerheden meer dan ooit onder druk.

 

In dit live online seminar leert u welke stappen u vanuit HR kunt zetten om anders werken stapsgewijs te implementeren binnen de organisatie. Daartoe behoren onder andere thuiswerken, maar ook anders leiding geven en anders leren en ontwikkelen. 

 

Aan de orde komt:

  • Anders werken in een veranderende organisatie en de rol van HR daarbij
  • Effectief en productief thuiswerken ondersteunen
  • Anders leiding geven
  • Anders leren en ontwikkelen
  • Aan de slag met veranderingen: welke stappen zet je en wat is de praktijk? 

Als deelnemer aan dit live online seminar: 

  • leert u wat de randvoorwaarden zijn om met anders werken aan de slag te gaan;
  • krijgt u inzicht in de cijfers: wat vindt werkend Nederland?
  • krijgt u voorbeelden uit de praktijk;
  • wordt u geïnspireerd om zelf aan de slag te gaan.

 

Stel uw vragen en breng uw eigen case in

Tijdens het live online seminar kunt u vragen stellen en uw eigen praktijkcases inbrengen. Omdat het aantal deelnemers maximaal 10 bedraagt is er optimale (digitale) interactie mogelijk. Daarnaast ontvangt u na afloop van het online seminar de presentatie per e-mail.

 

 

 

Hoe werkt een live online seminar?

Net als bij een gewoon seminar op een fysieke locatie, komt u met de andere deelnemers en de docent op de afgesproken tijden bij elkaar. Ook heeft u dan ruim de gelegenheid om met de docent én de andere deelnemers in gesprek te gaan. Met één groot verschil: u bent virtueel bij elkaar, niet fysiek! En u krijgt wat vaker korte pauzes om even de benen te strekken.

 

Hiervoor gebruikt HR Academy speciale software. Het enige dat u nodig heeft om deel te nemen, is een computer met een microfoon, toegang tot internet en bij voorkeur een webcam, maar dat is niet strikt noodzakelijk. Er hoeft niets aan u computer veranderd of geinstalleerd te worden!

 

Een paar dagen voordat het online seminar begint, nemen we contact met u op om een proefverbinding te maken met de online seminar software. Zo weet u zeker dat u ongestoord kunt deelnemen aan het live online seminar!

 

HR Academy - Live online seminar

 

Voor wie is dit live online seminar?

In de volgende situaties is het programma zeker voor u geschikt: 

  • U bent verantwoordelijk voor het HR-beleid binnen uw organisatie en u wilt weten wat de impact van de coronacrisis daarop is voor de medewerkers.
  • U wilt weten hoe u de organisatie succesvol meeneemt in een veranderproces.
  • U wilt weten wat er allemaal komt kijken bij nieuwe manieren van werken en wat dit betekent voor HR en leidinggevenden in uw organisatie. 

 

 

 

Live online seminar - Anders werken en de rol van HR

Docent: Bea Aarnoutse

 

In dit live online seminar leert u welke stappen u vanuit HR kunt zetten om anders werken stapsgewijs te implementeren binnen de organisatie. 

 

Dit is het programma:

 

09.00 uur – Start live online seminar

 

Blok 1 - Wat leren we van corona en wat kun je daarmee? Highlights uit het nationale corona-onderzoek onder medewerkers en de theorie van veranderen.

Blok 2 - De veranderende organisatie, anders werken en de rol van HR en Communicatie.

Blok 3 - Aan de slag met veranderingen: de zes stappen.

Blok 4 - Aan de slag met veranderingen: de praktijk. 

 

12.00 uur– Einde live online seminar

 

 

 

 

Locatie
achter uw eigen computer


Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing director
Bea Aarnoutse is managing director en heeft meer dan twintig jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Auteur van het boek Alignment 2.0. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van medewerkers, interne communicatie, change- en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie- als HR professionals.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.