Live online boostcamp - Werving en selectie via social media
Effectief werven met een concreet social media plan

Overzicht
De live online boostcamp in het kort
Wat leert u in deze boostcamp?
Social media zijn tegenwoordig hét kanaal voor werving en selectie. Sociale platformen zoals Linkedin, Facebook of Instagram inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om online engagement met potentiële kandidaten. Maar hoe doe je dat op een goede manier en welk kanaal past het beste bij je doelstellingen? Deze boostcamp inspireert en laat u kennismaken met de verschillende kansen en mogelijkheden die social media bieden voor recruitment op basis van een hands-on benadering.
In deze boostcamp gaat u praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, boodschap, insteek) en de keuze voor het juiste kanaal. Doordat u werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leert u in één dag hoe u social media in de praktijk inzet. U kunt daarna direct zelf aan de slag!
Dit zijn de resultaten van de boostcamp:
- U weet hoe u een effectief social media plan opstelt voor werving en selectie;
- U weet hoe u persona's en een contentkalender opstelt voor uw vacatures;
- U weet welke social media kanalen u het beste kunt inzetten om relevante kandidaten te vinden;
- U weet welke soorten teksten, tone-of-voice en tijdsmomenten u per kanaal daarbij moet gebruiken.
Als bagage neemt u mee:
- U heeft inzicht in de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media;
- U kent de mogelijkheden van sourcing, het actief zoeken naar kandidaten in social media;
- U heeft inzicht in succesvolle digitale strategieën.
Hoe werkt een live online boostcamp?
Net als bij een gewone boostcamp op een fysieke locatie, komt u met de andere deelnemers en de docent op de afgesproken tijden bij elkaar. Ook heeft u dan ruim de gelegenheid om met de docent én de andere deelnemers in gesprek te gaan. Met één groot verschil: u bent virtueel bij elkaar, niet fysiek! En u krijgt wat vaker korte pauzes om even de benen te strekken.
Hiervoor gebruikt HR Academy speciale software. Het enige dat u nodig heeft om deel te nemen, is een computer met een microfoon, toegang tot internet en bij voorkeur een webcam, maar dat is niet strikt noodzakelijk. Er hoeft niets aan uw computer veranderd of geïnstalleerd te worden!
Persoonlijk consult
Wilt u na de live online boostcamp nog verder sparren over het opstellen van een social media strategie, het uitwerken van teksten of feedback ontvangen? HR Academy biedt de mogelijkheid om na afloop via skype een persoonlijk consult te hebben met de docent. Als u gebruik wilt maken van deze extra optie dan informeren wij u graag over de mogelijkheden.
Voor wie is deze boostcamp?
In de volgende gevallen is deze boostcamp zeker voor u geschikt:
- U bent (mede)verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe medewerkers voor uw organisatie;
- U wilt social media gerichter en effectiever inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
- U wilt collega's binnen uw organisatie inspireren en kunnen adviseren bij de inzet van social media kanalen voor recruitmentdoeleinden.
'Inspirerende bijeenkomst met enthousiaste docenten'
René Nuijten, HR Adviseur POC bij Mondriaan Services in Heerlen
Programma
Live online boostcamp - Werving en selectie via social media: programma
In deze live online boostcamp gaat u praktisch aan de slag met het opstellen van een social media strategie en het bedenken van mogelijke inhoud daarvoor (berichten, boodschap, insteek) en de keuze voor het juiste kanaal. Doordat u werkt vanuit een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leert u in twee dagdelen hoe u social media in de praktijk inzet.
Docent: Vincent Roders & Jochem Hövels
In het programma zijn vaak korte pauzes opgenomen om even te bewegen, wat te drinken of te eten. Dit is het programma per dagdeel:
09.00 uur – Start programma dagdeel 1
Met aandacht voor:
- De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media
- De eigenschappen en krachten van verschillende sociale media kanalen (Linkedin, Facebook, Instagram, TikTok)
- De transitie van mediaconsumptie
- Het belang van thought leadership
- Voorbeelden van succesvolle digitale strategieën
Aan de slag met:
- Samenstellen verschillende teams
- Praktijkopdracht per team aan de hand van een concrete case
12.00 uur – Afsluiting programma dagdeel 1
----
09.00 uur – Start programma dagdeel 2
Aan de slag met:
- Ontwikkelen persona's voor vacatures
- Eigen social media strategie opstellen en uitwerken per team
- Content maken (berichten, beelden, insteek)
- Eindpresentatie en bespreking strategie en content per team
12.00 uur - Afsluiting programma dagdeel 2