Logo

HR-boostcamp: employer branding met social media

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Opleidingbeeld
Het is voor potentiële medewerkers vaak lastig een beeld te schetsen van hoe het is om bij een bepaalde organisatie te werken. Social media bieden organisaties de mogelijkheid een inkijkje te geven in hun organisatiecultuur. Bovendien hebben social media een enorm bereik. Maar hoe maakt u als organisatie optimaal gebruik van social media om uw organisatie te positioneren als aantrekkelijke werkgever?

Tijdens deze boostcamp bieden we u nieuwe inzichten in employer branding via social media. Hoe positioneert u zich op social media en bouwt u als organisatie een relatie op met uw doelgroep? Aan de hand van verschillende cases laten we zien hoe u social media optimaal in kunt zetten om ook online een sterk employer brand te ontwikkelen.

 

Wat gaan we doen tijdens de boostcamp?

Het ochtendprogramma bestaat uit een korte theoretische introductie. De docent behandelt belangrijke trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie. Daarna introduceert ze de employee journey en zoomt in op het eerste contactmoment ‘Zichtbaarheid van het werkgeversmerk’ en het belang van Employer Branding binnen de eerste fase van de employee journey. In teamverband gaat u aan de slag met de eerste opdracht: het opstellen van een belofte: de Employee Value Proposition (EVP). Die vormt de basis voor alle employer branding activiteiten. 

 

Vervolgens krijgt u inzicht in het social media landschap. Daarbij komen o.a. aan de orde:

  • Welke kanalen zijn er? 
  • Hoe verschillen deze van elkaar? 
  • Hoe zet u de kanalen optimaal in voor employer branding? 
  • En, hoe activeert u huidige medewerkers om een bijdrage te leveren op social media?

In de middag gaat u in teamverband aan de slag met de tweede opdracht: het ontwikkelen van een social media aanpak om de EVP tot leven te brengen op uw social media kanalen.

 

Wat leer je tijdens de boostcamp?

Tijdens deze boostcamp:

  • leert u een plan van aanpak te maken voor employer branding via social media;
  • brengen wij u op de hoogte van de verschillende social media kanalen en hoe u deze in kunt zetten;
  • leert u hoe medewerkers ingezet kunnen worden als ambassadeurs;
  • bent u op de hoogte van de do’s en don’ts van employer branding via social media.

Voor wie is de boostcamp aantrekkelijk?

Deze boostcamp is bedoeld voor HR- en communicatieprofessionals die actief zijn met arbeidsmarktcommunicatie / recruitment / employer branding. 

 

09.00 uur

Ontvangst met koffie en thee

 

09.30 uur

Kennismaken en leerdoelen 

Introductie met o.a. aandacht voor:

  • Trends & ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie 
  • De employee journey
  • Employer branding
  • De Employee Value Proposition (EVP)

10.30 uur

Opdracht 1: Ontwikkelen van de EVP

 

11.30

Vervolg ochtendprogramma, met o.a. aandacht voor:

  • Social media landschap
  • De kracht van elk kanaal

12.30 uur

Lunch

 

13.30 uur

Opdracht 2: Ontwikkelen social media aanpak

 

15.30 uur

Eindpresentatie en bespreking van de aanpak en content van de teams

 

16.00 uur

Afsluiting met netwerkborrel

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende specialistische docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen. 

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing partner en strategy director
Bea Aarnoutse is managing partner en strategy director bij PROOF en heeft meer dan vijftien jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van (toekomstige) medewerkers, interne communicatie, change en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant bij PROOF
Millennial. Optimist met een scherpe blik. Wil een bijdrage leveren aan de maatschappij en werkte daarom enkele jaren als consultant binnen de overheid. Daar besloot Wenda dat werk meer moet betekenen dan zekerheid. Namelijk: een experience die aansluit bij haar identiteit, purpose, wensen en behoeften. Dat wil ze ook mogelijk maken voor anderen. Daarom werkt Wenda sinds vier jaar bij PROOF. Als strategy consultant helpt zij organisaties bij het vertalen van hun ambities naar een awe-inspiring employee experience gedurende de gehele employee journey. 

Sascha Becker

Sprekersfoto
head of strategy bij PROOF
Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam. Vervolgens naar bureauzijde gegaan: LBi Lost Boys, TBWA\ARA en digital production agency IIZT. Na een intermezzo als interim-marketingmanager bij het online platform Expatica, tien jaar geleden begonnen bij TMP Worldwide dat vier jaar geleden werd overgenomen door PROOF. Als head of strategy bij PROOF inspireert hij A-merken in binnen- en buitenland om succesvol en gestructureerd invulling te geven aan de hele employee journey. Van voordat een medewerker in dienst komt en tijdens zijn dienstverband, tot ver nadat een talent weer vertrokken is.

Camille van de Loo

Sprekersfoto
junior strategy consultant bij PROOF
Camille werkt als junior strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Camille de communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Camille nauw samen met Bea, Sascha en Wenda.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.