Logo

HR-boostcamp: employer branding en social media

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Opleidingbeeld
Het is voor potentiële medewerkers vaak lastig een beeld te schetsen van hoe het is om bij een bepaalde organisatie te werken. Social media bieden organisaties de mogelijkheid een inkijkje te geven in hun organisatiecultuur. Bovendien hebben social media een enorm bereik. Maar hoe maakt u als organisatie optimaal gebruik van social media om uw organisatie te positioneren?

Tijdens deze boostcamp bieden we u nieuwe inzichten in employer branding op social media. Hoe positioneert u zich op social media en bouwt u als organisatie een relatie op met uw doelgroep? Aan de hand van verschillende cases laten we zien hoe u social media optimaal in kunt zetten om ook online een sterk employer brand te ontwikkelen.

 

Wat gaan we doen tijdens de boostcamp?

Het ochtendprogramma bestaat uit een korte theoretische introductie. Bea Aarnoutse of Wenda Bolink behandelt de belangrijkste bouwstenen van employer branding en geeft inzicht in het social media landschap. Welke kanalen zijn er? Hoe verschillen deze van elkaar? Hoe zet u de kanalen optimaal in voor employer branding? En, hoe activeert u huidige medewerkers om een bijdrage te leveren op social media?

 

In de middag gaat u in teamverband aan de slag met het ontwikkelen van een social media strategie. Als de strategie ontwikkeld is, gaat u verder met het inrichten van de verschillende social media pagina’s. Hoe presenteert u de organisatie op bijvoorbeeld Facebook, LinkedIn of Instagram?

 

Wat leer je tijdens de boostcamp?

Tijdens deze boostcamp

  • leert u een plan van aanpak te maken voor employer branding via social media;
  • brengen wij u op de hoogte van de verschillende social media kanalen en hoe u deze in kunt zetten;
  • leert u hoe medewerkers ingezet kunnen worden als ambassadeurs;
  • bent u op de hoogte van de do’s en don’ts van employer branding op social media.

 

Voor wie is de boostcamp aantrekkelijk?

Deze boostcamp is bedoeld voor HR- en communicatieprofessionals die actief zijn met arbeidsmarktcommunicatie / recruitment / employer branding.

09.00 uur
Ontvangst met koffie en thee


09.30 uur
Introductie

  • bouwstenen van employer branding
  • social media landschap

10.30 uur
Koffie/theepauze

 

10.45 uur
Medewerkers activeren op social media

12.30 uur
Lunch

13.30 uur
Start boostcamp: ontwikkelen social media strategie

15.30 uur
Eindpresentatie en bespreking van de strategie en content van de teams

16.00 uur
Afsluiting met netwerkborrel

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende specialistische docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen. 

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing partner en strategy director
Bea Aarnoutse is managing partner en strategy director bij PROOF en heeft meer dan vijftien jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van (toekomstige) medewerkers, interne communicatie, change en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant
Wenda Bolink en werkt als strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Wenda de merk- en communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Wenda nauw samen met Bea, die tevens strategy director is.

Downloads

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

CEDEO-erkenning

Alle opleidingen hebben een CEDEO-erkenning.
Cedeo
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.
HR Academy gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten