Logo

Het Nieuwe Werven met e-recruitment

Kijkje in de Keuken en best practices van DeLaMar Theater, Albert Heijn en Deloitte

Opleidingbeeld
Online werven, de inzet van social media voor recruitment, digitaal solliciteren: de inzet van e-recruitment moet integraal onderdeel uitmaken van uw wervingsstrategie. Het bespaart u ook nog eens veel tijd en maakt de kans op een succesvolle match aanzienlijk groter. Maar wat werkt wel en wat niet? Bij dit Kijkje in de Keuken over Het Nieuwe Werven en e-recruitment leert u van best practices van onder meer DeLaMar Theater, Albert Heijn en Deloitte.

Werven en selecteren op de oude manier is stroperig, niet transparant, zeer arbeidsintensief en in veel gevallen niet succesvol. Een effectieve e-recruitment aanpak kan u hiervoor behoeden. De doorlooptijd van de selectie van kandidaten wordt hiermee flink verkort en ook de kans op succes is aanzienlijk groter. Hoe komt dit en hoe richt u het wervingsproces hierop in? En hoe zorgt u ervoor dat beoogde kandidaten u ook daadwerkelijk kunnen vinden?


Middagvoorzitter Bas van de Haterd geeft u tijdens dit Kijkje in de Keuken een overzicht van de laatste ontwikkelingen in de wereld van digitaal werven en geeft relevante tips hoe u dat in uw eigen organisatie kan toepassen.

 

 

 

 

Rene Herremans, senior manager Employer Branding bij Albert Heijn, laat zien hoe door verregaande digitalisering en automatisering van wervingscommunicatie, het wervingsproces zowel voor de vacaturehouder als voor de kandidaat efficiënter wordt. Hij toont aan dat Albert Heijn daarmee een steeds betere candidate experience biedt.

 

Fleur Betlem en Corné Wielemaker van Deloitte geven inzicht in het belang van referral voor het werven van nieuwe medewerkers.

 

Alexander de Vries en Robert Guijt bieden inzicht in het wervingsproces door middel van videopresentaties bij DeLaMar Theater. Waarom heeft het gerenommeerde theater hiervoor gekozen en wat heeft het opgeleverd?


In het Kijkje in de Keuken bij DeLaMar krijgt u succesvolle praktijkvoorbeelden over het toepassen van e-recruitment en digitaal werven.

 

Resultaten
Dit inspirerende Kijkje in de Keuken bij het DeLaMar Theater biedt u: 

  • inzicht in de rol die digitaal werven heeft in het recruitmentproces;
  • overzicht van online wervingtools;
  • kennis van hoe u digitaal werven in uw organisatie implementeert;
  • inspiratie door succesvolle toepassingen bij collega’s.

Doelgroep
Dit Kijkje is bestemd voor HR-professionals die zich willen verdiepen in nieuwe, moderne vormen van werven en selecteren en op zoek zijn naar best practices op dit gebied.

Programma

13.00 uur           
Ontvangst

13.30 uur
Opening en inleiding door middagvoorzitter Bas van de Haterd
Bas van de Haterd geeft een overzicht van de laatste ontwikkelingen in de wereld van digitaal werven en geeft relevante tips hoe u dat in uw eigen organisatie kunt toepassen.

 

14.00 uur           
Best practice Albert Heijn: Efficiëntere werving en betere candidate experience door digitalisering - Rene Herremans
Door verregaande digitalisering en automatisering van wervingscommunicatie en het wervingsproces wordt zowel voor de vacaturehouder als voor de kandidaat het proces efficiënter en biedt Albert Heijn daarin een steeds betere candidate experience. In de laatste twee jaar heeft Albert Heijn daar met een nieuwe website en de introductie van een fact based manier van doorontwikkelen van de website grote stappen gemaakt. Wat niet alleen geleid heeft tot zakelijk succes, maar ook tot uitverkiezing van beste carrière website van het jaar 2016!


14.45 uur
Pauze

 

15.00 uur
Best practice Deloitte: Deloitte Match – Fleur Betlem en Corné Wielemaker
Voor het werven van nieuwe Deloitters is referral van groot belang. Via referral komt zo’n 30% van onze nieuwe collega’s met Deloitte in contact. Om dit zo goed mogelijk te faciliteren heeft Deloitte een specifiek referralbeleid ontwikkeld. Onderdeel hiervan is de ontwikkeling van Deloitte Match - ons online social referral systeem – wat direct helpt bij het realiseren van awareness en wervingsdoelstellingen. Deloitte Match is direct gekoppeld aan interne systemen en maakt onderdeel uit van het applicant tracking systeem van Deloitte. Hiermee is gamification op persoonsniveau, functiegroep of andere niveaus mogelijk. Geheim achter het succes van dit systeem is de creatieve schil, volledige integratie, gebruiksgemak en interne activatie waardoor Deloitters Deloitte Match hebben omarmd.


15.45 uur 
         
Best practice DeLaMar Theater: Videopresentatie als selectiemiddel - Alexander de Vries en Robert Guijt 
Alexander de Vries geeft een toelichting op het werving- en selectieproces bij DeLaMar. Met behulp van videopresentaties van kandidaten wordt op een effectieve wijze het proces geoptimaliseerd. Kern is snelheid in tijd en een optimale match tussen kandidaat en het theater.                         

 

16.30 uur          
Discussie, afsluiting met daarna een rondleiding door het theater

 

17.30 uur           
Netwerkborrel

Bas van de Haterd

Sprekersfoto
Professioneel Bemoeial
Bas van de Haterd staat bekend als een Professioneel Bemoeial. Bas heeft zichzelf als persoonlijk doel gesteld om de wereld iets mooier te maken dan hij nu is. Aangezien werk een heel groot onderdeel van ons leven is, ligt zijn focus dan ook op het verbeteren van arbeidsmarkt. Daarbij onderscheidt hij twee focusgebieden. De eerste is dat hij organisaties beter wil leren werven. Door een betere match tussen organisaties en werknemers worden beiden veel gelukkiger. Zijn tweede focus is op het anders werken. Ook wel het nieuwe werken genoemd of slimmer werken. Als organisaties anders zouden gaan werken worden ze niet alleen veel efficiënter, maar de medewerkers ook veel gelukkiger. Naast advieswerk verzorgt Bas lezingen en trainingen schrijft boeken en doet het nodige aan vrijwilligerswerk.

Alexander de Vries

Sprekersfoto
Directeur bij Hostmanship Group
Alexander de Vries is directeur van Hostmanship Group. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in het werken met organisaties om prestaties te verbeteren. Hij gelooft in de kracht van een 'gastvrije cultuur' als kritische succesfactor. In die positie is hij nauw betrokken bij het werving- en selectiebeleid bij DeLaMar Theater.

Rene Herremans

Sprekersfoto
Senior manager Employer Branding bij Albert Heijn
Rene Herremans is senior manager Employer Branding Albert Heijn. Hij is verantwoordelijk voor de reputatie van Albert Heijn als werkgever voor onze verschillende doelgroepen en voor de werving van nieuwe medewerkers. Tevens is hij verantwoordelijk voor Employee Engagement onderzoek bij Albert Heijn en de bevordering van de betrokkenheid van onze medewerkers.

Corné Wielemaker

Sprekersfoto
Eigenaar van Maximum
Corné Wielemaker komt uit een volbloed Zeeuwse ondernemersfamilie. Tot grote vreugde van zijn vader koos de veel te speelse Corné niet voor het transportbedrijf van de familie, maar voor de reclamebranche. Na wat omzwervingen bij verschillende bureaus kwam hij in 2001 uit bij Maximum. Corne ging na z’n studie aan de HEAO in Vlissingen (afstudeerrichting communicatie) stage lopen bij Nijgh, om daarna te beginnen aan z’n eerste baan bij Maximum. Corné is een Creative Director Online in hart en nieren en werkt voor bijna alle klanten van Maximum. Sinds 1 januari 2007 is Corné ook partner bij Maximum.

Fleur Betlem

Sprekersfoto
Manager Talent Branding & Change Communications bij Deloitte Nederland
Fleur Betlem is geboren en getogen Rotterdamse en heeft gedragswetenschappen gestudeerd in Twente met specialisaties Marketing en Corporate Communicatie. Na verschillende marketing en communicatierollen bij Unilever en Deloitte is zij nu verantwoordelijk voor Talent Branding bij Deloitte Nederland.

Downloads

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

CEDEO-erkenning

Alle opleidingen hebben een CEDEO-erkenning.
Cedeo
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.