Logo

Fact based werven en selecteren via social media

Plan van aanpak voor uw eigen wervingscampagnes

Opleidingbeeld
Heeft u al de eerste ervaringen met werving en selectie via social media opgedaan, maar heeft u het idee dat er nog veel meer uit te halen valt voor uw organisatie? Krijgt u resultaten gepresenteerd van een bureau, maar wordt u er niet wijzer van? Of wilt u de bestaande wervingscampagnes via deze kanalen verder optimaliseren? Dan komt de masterclass ‘Fact based werven en selecteren via social media’ op het juiste moment!

De masterclass in het kort

Wat leert u in deze masterclass?

 

Social media bieden vrijwel onbegrensde mogelijkheden om heel gericht kandidaten voor openstaande vacatures te vinden en te benaderen. Maar hoe pak je dit – fact based – aan? En hoe richt je hiervoor succesvol campagnes in? Hoe zorg je ervoor dat je kunt meepraten met het wervingsbureau? Kom naar deze masterclass en ontdek de mogelijkheden die Facebook Business Manager, Google Ads en LinkedIn Marketing Solutions biedt voor online werven en selecteren. 

Dit zijn de resultaten van de masterclass:

  • U bent in staat de eerste stappen te zetten in het opstarten van wervingscampagnes via social media;
  • U kunt de data vanuit deze campagnes interpreteren (ook van externe wervingsbureaus).
  • U heeft de kennis om op basis van de resultaten van een campagne met verbetervoorstellen te komen (ook voor externe wervingsbureaus).
  • U bent in staat om duidelijke briefings te formuleren met reële doelstellingen voor wervingsbureaus

Als bagage neemt u mee:

  • U bent bekend met de richtlijnen voor het creëren van succesvolle wervingscampagnes via social media;
  • U heeft kennis van de belangrijkste social media platformen voor werving en selectie (Facebook Business Manager, Google Ads en LinkedIn Marketing Solutions);
  • U heeft inzicht in budgettering van campagnes via social media;
  • U heeft een plan van aanpak voor uw eigen campagnes.

 

Voor wie is deze masterclass?

In de volgende gevallen is deze masterclass zeker voor u geschikt:

  • U bent (mede)verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe medewerkers voor uw organisatie;
  • U wilt social media gerichter en effectiever inzetten bij arbeidscommunicatie en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers;
  • U heeft al kennis en ervaring met wervingscampagnes via social media, maar u heeft het gevoel dat u hier niet het maximale uithaalt. 

Als u gebruik maakt van externe wervingsbureaus dan beschikt u na het volgen van deze masterclass over voldoende kennis en inzicht om het resultaat van de campagnes te begrijpen en verbetervoorstellen met het bureau te bespreken. Of u de campagnes in de toekomst nou zelf maakt of met hulp van anderen, na deze masterclass hebben social media platformen geen geheimen meer voor u!


NB. Staat u op het punt om uw allereerste stappen te zetten op het gebied van recruitment via social media-kanalen? Dan is wellicht de boostcamp Werving en selectie via social media iets voor u. 

Masterclass Fact based werven en selecteren via social media: programma

Social media bieden vrijwel onbegrensde mogelijkheden om heel gericht kandidaten voor openstaande vacatures te vinden en te benaderen. Maar hoe pak je dit – fact based – aan? En hoe richt je hiervoor succesvol campagnes in? Deze masterclass helpt u hiermee op weg.

 

Docenten: Vincent Roders & Jochem Hövels

 

Dit is het programma:

 

9.30 uur – Ontvangst 

 

10.00 uur – Start ochtendprogramma

 

Met aandacht voor:

  • Laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media kanalen
  • Doelgroepsegmentatie op basis van demografie en interesses
  • Targeting en tijdsplanning van campagnes
  • Richtlijnen voor advertentiekwaliteit bij werving en selectie
  • Behandelen van verschillende advertentieplatformen
  • Data terminologie en interpretatie

13.15 uur – Start middagprogramma

 

Aan de slag met:

  • Fictieve campagnes maken voor verschillende platformen
  • Budgettering van campagnes
  • Analyse van resultaten
  • Campagnes optimaliseren voor hogere ROI
  • Plan van aanpak voor uw eigen campagne

16.30 uur – Afsluiting 

 

 

 

Vincent Roders

Sprekersfoto
Online expert
Vincent Roders is ondernemer met een groot digitaal hart. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring als online marketing manager bij bekende multinationals als Aegon, Robeco, Heijmans, Sdu en Essent. Ook was Vincent docent en coach online marketing o.m. aan de Business University van Breda. De laatste jaren heeft hij veel ervaring opgedaan met werving en selectie van millennials via sociale media zoals Instagram en Linkedin.

Jochem Hövels

Sprekersfoto
Online marketeer
Jochem heeft zijn studie International Media & Entertainment Management in Breda afgerond met een stage als social media redacteur bij 3FM. Daarna is hij direct hands-on begonnen als online marketeer. Met opdrachten voor onder meer Centraal Beheer, PGGM en KRO-NCRV heeft hij een vliegende start gemaakt. Als zelfstandig ondernemer probeert hij zoveel mogelijk van zijn kennis te delen en handvatten te bieden om de weg te kunnen vinden in de wondere wereld van Google Analytics, SEO, SEA, Google Ads, Facebook Business Manager en LinkedIn Marketing Solutions. Daarnaast is hij altijd bezig met het verkennen en ontdekken van de nieuwste online marketingmogelijkheden.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.