Logo

Employer branding en HR

6 stappen naar een sterk werkgeversmerk en arbeidsmarktcommunicatieplan

Opleidingbeeld
Een organisatie die medewerkers werft en bindt die echt passen bij haar missie, visie en cultuur, presteert aantoonbaar beter. Maar hoe doet u dat? Door gedurende de gehele employee journey te investeren in een sterk werkgeversmerk en in communicatie, die het ‘employer brand’ in al zijn facetten tot leven laat komen. Bea Aarnoutse of Wenda Bolink laat zien hoe u in zes stappen werkt aan een sterk werkgeversmerk en een optimaal arbeidsmarktcommunicatieplan.
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 790 excl. 21% btw

In deze masterclass leert u alles over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Wat is het belang van een sterk werkgeversmerk en hoe ontwikkel je een onderscheidende, relevante en aantrekkelijke positionering en Employee Value Proposition (EVP)? Hoe vertaal je het werkgeversverhaal naar een sterk creatief idee en een slimme communicatiestrategie met bijbehorende communicatie-instrumenten, met een centrale rol voor eigen medewerkers? Wat is daarbij de rol van de werken bij-site en social media, en hoe meet je of de aanpak ook effect heeft? Welke ontwikkelingen vinden plaats in de arbeidsmarkt en binnen communicatie die van invloed zijn op het vakgebied. Deze masterclass geeft antwoord op al deze vragen op basis van veel praktijkervaring.

 

Arbeidsmarktcommunicatie: zes stappen

Tijdens de masterclass wordt een zes stappenmodel behandeld:

  1. Ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie, arbeidsmarktcommunicatie en de kracht van een sterk werkgeversverhaal
  2. Positionering, het werkgeversmerk en de EVP: het belang van een onderscheidende, relevante en aantrekkelijke positionering
  3. De communicatiestrategie en communicatie-instrumenten
  4. Het creatief concept: met impact resultaten bereiken
  5. Het mediaplan en de recruitmentsite
  6. Meten en evalueren

Resultaten van de masterclass

Na afloop van de masterclass heeft u geleerd

  • hoe u een krachtig werkgeversverhaal opbouwt;
  • hoe u employer branding en employee value proposition in het plan in een centrale rol plaatst;
  • de juiste communicatie-instrumenten in te zetten, zowel intern als extern;
  • een arbeidsmarktcommunicatieplan te schrijven;
  • op de lange termijn te werken aan een sterk werkgeversmerk.

Voor wie is de masterclass geschikt?

Deze masterclass is bedoeld voor HR- en communicatie-managers en –directeuren die verantwoordelijk zijn voor de employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie van de organisatie.

 

 

Deelname

Deelnemers ontvangen het boek Arbeidsmarktcommunicatie van A tot Z t.w.v. €31,95 gratis.

 

09.30 uur
Ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie


10.30 uur
Koffie/theepauze

 

10.45 uur
Belang van een onderscheidende, relevante en aantrekkelijke positionering

 

12.30 uur
Lunch

 

13.30 uur
Communicatiestrategie, communicatie-instrumenten

 

14.30 uur
Koffie/theepauze

 

14.45 uur
Het mediaplan, de recruitmentsite, monitoren, meten en evalueren

 

16.00 uur
Vragen

 

16.30 uur
Afsluiting met netwerkborrel

 

Een half uur voor start van het programma bent u al van harte welkom. U kunt dan gerust een kopje thee of koffie drinken!

 

HR Academy werkt bij de uitvoering van dit programma samen met verschillende specialistische docenten, die het programma wisselend voor u verzorgen. 

 

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing partner en strategy director
Bea Aarnoutse is managing partner en strategy director bij PROOF en heeft meer dan vijftien jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van (toekomstige) medewerkers, interne communicatie, change en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant
Wenda Bolink en werkt als strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Wenda de merk- en communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Wenda nauw samen met Bea, die tevens strategy director is.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.
HR Academy gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten