Logo

Bouwen aan de ultieme employee journey

Plan van aanpak voor de complete employee experience

Opleidingbeeld
Om te overleven als organisatie is aandacht voor de employee journey een must. Want daarmee kiezen de juiste talenten voor u, dragen medewerkers bevlogen bij aan het succes en blijven oud-medewerkers ambassadeurs voor uw organisatie. In deze 2-daagse masterclass (die ook online onderdelen heeft) gaat u aan de slag met het optimaliseren van de hele employee journey, van employer branding en onboarding tot het creëren van de ultieme employee experience voor alle medewerkers.
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 1690 excl. 21% btw

Bouwen aan de ultieme employee journey: in het kort

Employee Journey - Gratis boekEen organisatie die medewerkers werft en bindt die echt passen bij haar missie, visie en cultuur, presteert aantoonbaar beter. Maar hoe doe je dat? Structureel werken aan een verbetering van de employee experience, op basis van een goed gestructureerde employee journey, is de sleutel tot duurzaam succes.

 

Tijdens deze 2-daagse masterclass maakt u kennis met de drie fasen van de employee journey, een reis die al begint vóór de medewerker bij de organisatie solliciteert en niet eindigt wanneer hij of zij het pand verlaat. En u ontvangt gratis een exemplaar van het boek De employee journey van de docenten Sascha Becker en Wenda Bolink t.w.v. € 27,95!

 

Dit zijn de resultaten:

  • U weet wat een Employee Value Proposition (EVP) is en hoe u die tot leven kunt brengen in de employee journey van uw organisatie;
  • U weet hoe u de EVP vertaalt naar een sterk creatief concept voor uw employer branding en strategie voor uw arbeidsmarktcommunicatie;
  • U weet hoe u in verschillende fasen van de employee journey interventies kunt plegen om de bevlogenheid en alignment van medewerkers te vergroten;
  • U heeft een plan van aanpak om direct mee aan de slag te gaan voor het verbeteren van de employee experience in uw organisatie.

En als bagage neemt u mee:

  • U kent de ins en outs van de verschillende fasen, contactmomenten en beïnvloedingsfactoren van de employee journey;
  • U heeft inzicht in het belang van alignment van medewerkers om tot de optimale employee experience te komen; 
  • U kent relevante cases en concrete praktijkvoorbeelden van een geslaagde employee journey.

 

 

 

Hoe leert u in deze masterclass?

Blended learning Deze opleiding bestaat uit online leren in de HR Academy eCampus én twee opleidingsdagen op locatie.
Twee opleidingsdagen In de twee opleidingsdagen draait het om interactie en verdieping. De docent bouwt voort op de inhoud uit het online deel.
eCampus De eCampus geeft met video's en artikelen basiskennis, extra informatie en opdrachten over uw eigen organisatie.
Persoonlijk actieplan Tijdens de masterclass stelt u een persoonlijk actieplan op voor de transitie naar de rol van HR Business Partner.

 

De docenten Sacha Becker en Wenda Bolink over het belang van de Employee Journey:



 

Voor wie is deze masterclass?

In de volgende gevallen is deze masterclass zeker voor u geschikt:

  • U bent (mede)verantwoordelijk voor de employer branding en arbeidsmarktcommunicatie van uw organisatie;
  • U bent (mede)verantwoordelijk voor medewerkersbetrokkenheid en de employee journey in uw organisatie;
  • U wilt weten hoe u de employee experience in uw organisatie kunt verbeteren;
  • U wilt werken aan échte aandacht voor medewerkers en serieus aan de slag gaan met het aantrekken, binden en boeien van medewerkers.

 

 

 

De employee journey kan worden verdeeld in 3 fasen:

  1. Oriënteren & solliciteren (employer branding en preboarding). De eerste indruk is cruciaal voor de positionering van uw organisatie als aantrekkelijke werkgever. Met een aantrekkelijk en eerlijk beeld wilt u het juiste talent aantrekken; talent dat past bij uw organisatie. Vervolgens leert u de kandidaat tijdens het sollicitatieproces beter kennen. Voor een optimale employee experience is het van essentieel belang dat het beeld dat de kandidaat vooraf heeft gevormd, in dit proces wordt bevestigd en de werkgeversbelofte daadwerkelijk tot leven komt en betekenis krijgt.

  2. Werken bij de organisatie (onboarding en re/crossboarding). Als een medewerker eenmaal aan boord komt bij uw organisatie, is het belangrijk dat hij continu in zijn keuze wordt bevestigd. Dat betekent dat het verhaal en de belofte van uw organisatie betekenis krijgen en dat ze in het vervolg van de employee journey worden bevestigd. Dat start bij onboarding tijdens de eerste honderd dagen, maar stopt daarna niet. Het is cruciaal de medewerker continu op de hoogte te houden over ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en hem daar actief bij te betrekken en te faciliteren.

  3. Uitstroom (offboarding). Met welke reden medewerkers ook vertrekken, u wilt dat ze met een goed gevoel uw organisatie verlaten en ambassadeur blijven. In de laatste fase van de employee journey zijn er diverse contactmomenten en factoren die impact hebben op de beeldvorming van vertrekkende medewerkers: van een respectvol afscheid, tot alumni-activiteiten om de relatie met oud-medewerkers te onderhouden. 

 

 

 

Masterclass Bouwen aan de ultieme employee journey: programma

Docenten: Bea Aarnoutse, Wenda Bolink, Sascha Becker, Camille van de Loo

 

In deze 2-daagse masterclass gaat u aan de slag met het optimaliseren van de hele employee journey, van employer branding en onboarding tot het creëren van de ultieme employee experience voor alle medewerkers. Dit is het programma:

 

Masterclass - eCampus

 

2 weken voor Dag 1 - Openstelling eCampus

 

HR Academy eCampus De HR Academy eCampus is het online deel van de opleiding. De eCampus:

  • Biedt u basiskennis en achtergrondinformatie met video’s, artikelen en downloads.
  • Bevat opdrachten over uw organisatie.
  • Helpt u met de voorbereidingen op de opleidingsdagen.
  • Bevat opdrachten voor op de opleidingsdagen.
  • Begeleidt u door de hele 'leerreis' van de opleiding.

 

Dag 1 - Employer Branding, EVP en preboarding


09:00 uur -
Ontvangst

 

09:30 uur - Start van het ochtendprogramma

 

Aandacht voor:

  • Trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in communicatie 
  • De drie fasen van de employee journey 
  • De belangrijkste contactmomenten van de eerste fase van de employee journey
    • Fase 1: Zichtbaarheid van het werkgeversmerk, preboarding 
  • Employee Value Proposition (EVP) 

HR Academy eCampus Behandeling huiswerkopdrachten uit de eCampus 

 

13.30 uur - Start van het middagprogramma

 

Met o.m. aandacht voor:

  • Communicatiestrategie, incl. candidate journey en belangrijkste contactmomenten
  • Communicatieconcept, uitwerking, meten en bijsturen
  • Cases 

Aan de slag met:

  • De employee journey quiz
  • Opdracht 1: Beschrijf de ideale kandidaat voor jouw organisatie
  • Opdracht 2: Houd je candidate journey tegen het licht en beschrijf wat er beter kan
  • Start maken met invulling eigen plan van aanpak

HR Academy eCampus Bespreking huiswerkopdrachten voor dag 2 uit de eCampus

 

16.30 uur Afsluiting

 

 

Dag 2 - Van onboarding tot offboarding

 

09:00 uur - Ontvangst

 

09:30 uur - Start van het ochtendprogramma

 

 HR Academy eCampus Behandeling huiswerkopdracht uit de eCampus: EVP en onboarding

 

Aandacht voor:

  • De basis voor alignment 
  • De belangrijkste contactmomenten van de overige twee fases van de employee journey: 
    • Fase 2: Onboarding en reboarding 
    • Fase 3: Offboarding, afscheid nemen, alumni-activiteiten

Aan de slag met:

  • Opdracht 1: Re- en crossboarding: hoe zijn medewerkers in grote veranderingen meegenomen?
  • Opdracht 2: Wat zijn redenen voor medewerkers om de organisatie te verlaten?


13.30 uur
- Start van het middagprogramma

 

Met o.m. aandacht voor de beïnvloedingsfactoren in de employee journey:

  • Leiderschap
  • Interne communicatie
  • Leren en ontwikkelen
  • Duurzame inzetbaarheid
  • Empowering environment
  • Sociale dynamieken

Aan de slag met:

  • Opdracht 3: Vul de resterende onderdelen van je plan van aanpak voor de employee journey in jouw organisatie in

16:30 uur – Afsluiting en netwerkborrel

 

Sascha Becker

Sprekersfoto
head of strategy bij PROOF
Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam. Vervolgens naar bureauzijde gegaan: LBi Lost Boys, TBWA\ARA en digital production agency IIZT. Na een intermezzo als interim-marketingmanager bij het online platform Expatica, tien jaar geleden begonnen bij TMP Worldwide dat vier jaar geleden werd overgenomen door PROOF. Als head of strategy bij PROOF inspireert hij A-merken in binnen- en buitenland om succesvol en gestructureerd invulling te geven aan de hele employee journey. Van voordat een medewerker in dienst komt en tijdens zijn dienstverband, tot ver nadat een talent weer vertrokken is.

Bea Aarnoutse

Sprekersfoto
Managing director
Bea Aarnoutse is managing director en heeft meer dan twintig jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Auteur van het boek Alignment 2.0. Ze is een expert op het gebied van employer branding, de alignment van medewerkers, interne communicatie, change- en reputation management. Ze adviseert zowel communicatie- als HR professionals.

Wenda Bolink

Sprekersfoto
Strategy consultant bij PROOF
Millennial. Optimist met een scherpe blik. Wil een bijdrage leveren aan de maatschappij en werkte daarom enkele jaren als consultant binnen de overheid. Daar besloot Wenda dat werk meer moet betekenen dan zekerheid. Namelijk: een experience die aansluit bij haar identiteit, purpose, wensen en behoeften. Dat wil ze ook mogelijk maken voor anderen. Daarom werkt Wenda sinds vier jaar bij PROOF. Als strategy consultant helpt zij organisaties bij het vertalen van hun ambities naar een awe-inspiring employee experience gedurende de gehele employee journey. 

Camille van de Loo

Sprekersfoto
junior strategy consultant bij PROOF
Camille werkt als junior strategy consultant bij PROOF en helpt (internationale) organisaties bij het vertalen van hun business strategie naar een verhaal dat de basis vormt in de volledige employee journey. Een verhaal dat vertelt waar de organisatie voor staat, waar ze voor gaat en hoe ze dat gaat waarmaken binnen de context waarin de organisatie opereert. Samen met een team ontwikkelt Camille de communicatiestrategie, een creatief concept en de middelen om het verhaal tot leven te brengen. Hierbij werkt Camille nauw samen met Bea, Sascha en Wenda.

Downloads


Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.