Vul het formulier in en klik op bevestigen om de brochure te ontvangen

Laat je gegevens achter. Wij informeren je zodra er nieuwe data bekend zijn.

Employee Experience verbeteren met People analytics

Aan de slag met de Voice of the Employee

Deze cursus is nog niet gepland, klik hier voor ons totale cursusaanbod.

Het optimaliseren van de Employee Experience staat hoog op jouw prioriteitenlijst als HR-professional. Maar, in hoeverre is de Employee Experience meetbaar en hoe breng je de perceptie van medewerkers - anders dan met een 'traditioneel' medewerkersonderzoek - in kaart? Tijdens deze masterclass ga je aan de slag met de stem van de medewerker - ook wel Voice of the Employee genoemd - en leer je methoden en technieken toe te passen om de experience binnen jouw organisatie structureel en datagedreven te verbeteren.

Wat leer je in deze masterclass?

De Employee Experience verdient meer aandacht dan een jaarlijkse meting die veelal op de plank belandt. De juiste inzet van HR Analytics maakt het mogelijk om jouw medewerkersonderzoek te redesignen en de Employee Experience datagedreven te verbeteren. In deze masterclass leer je aan de hand van theorie, oefeningen en praktijkcases om op een gestructureerde wijze de Voice of the Employee (VoE) continu te meten, analyseren, interpreteren en op te volgen. 

Het continue en gestructureerde karakter van het actief luisteren naar en het betrekken van medewerkers bij de verbetering van de Employee Experience en de (door)ontwikkeling van de Employee Journey, is doorslaggevend voor het succes van de organisatie. Bovendien leidt het tot minder verzuim, minder ongewenst verloop, verbeterde prestaties en een verhoging van tevredenheid en productiviteit.

Dit zijn de resultaten van de masterclass:

  • Je weet hoe je medewerkers kunt stimuleren hun stem meer te laten horen; 
  • Je weet welke mogelijkheden er zijn om die ervaringen op basis van de juiste data te meten; 
  • Je weet hoe je en jouw management beter kunnen luisteren naar en opvolging kunnen geven aan de geluiden van de medewerkers op de werkvloer; 
  • Je weet welke methoden je kunt gebruiken om de perceptie van medewerkers te meten, passend binnen de eigen organisatie(cultuur).

Als bagage neem je mee:

  • Je weet waar je allemaal aan moet denken als je met de Voice of the Employee (VoE) aan de slag wilt gaan;
  • Je kunt een VoE programma voor jouw eigen organisatie inrichten;
  • Je weet op welke manier je de impact kunt meten van de door jou gepleegde interventies op het gebied van Employee Experience.

Voor wie is de masterclass?

Je bent werkzaam in een P&O of HR-rol, HR-analist of leidinggevende en je wilt structurele verbeteringen aanbrengen in de ervaringen van medewerkers die zij hebben met hun werkgever, klanten, leidinggevende, collega’s en werkomgeving waarbinnen zij actief zijn. In de volgende gevallen is de masterclass zeker geschikt voor jou:

  • Je wilt continu en gestructureerd luisteren naar de stem van jouw medewerkers;
  • Je wilt aan de slag met een VoE programma om de Employee Experience binnen jouw organisatie te verbeteren;
  • Je wilt weten wat de samenhang is tussen de Voice of the Employee (VoE) en Employee Experience;
  • Je wilt inzicht krijgen in kengetallen waarmee je de Employee Experience kunt monitoren en in de factoren die van invloed zijn op de Employee Experience;
  • Je wilt weten hoe je draagvlak voor een VoE programma creëert en impact kunt maken met de resultaten hiervan. 

Aan de slag met jouw eigen team?
Dit interessante programma bieden wij incompany aan. Dat betekent dat we dit programma in huis voor jouw team organiseren. Dat is al een goede optie bij vijf of meer medewerkers. Een incompany programma maken we op maat en is direct toepasbaar op jullie eigen werksituatie. Neem voor meer informatie contact met ons op.

09:00 uur

Ontvangst

09:30 uur

Start van het ochtendprogramma

Met daarin aandacht voor:

  • Introductie Voice of the Employee (VoE) en samenhang met Employee Experience
  • Keuzes/besluiten rondom Voice of the Employee
  • Kengetallen VoE
  • Methoden en technieken om te luisteren naar de medewerker

13.30 uur

Start van het middagprogramma

Aan de slag met:

  • VoE programma opzetten
  • Employee journey & persona’s
  • Do’s en don’ts: communicatie, vragenlijsten, opzet, respons, etc.
  • Opvolging/impact maken met resultaten

16.30 uur

Afsluiting